پیش بینی مرگ "میلیون ها آمریکایی" در صورت جنگ با روسیه

© Photo / Public domain/National Nuclear Security Administration / Nevada Site Officeپیش بینی مرگ "میلیون ها آمریکایی" در صورت جنگ با روسیه
پیش بینی مرگ میلیون ها آمریکایی در صورت جنگ با روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
یک تحلیلگر آمریکایی "شکست برگشت ناپذیر" برای ایالات متحده را در صورت وقوع جنگ با روسیه پیش بینی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، گرگ لاوسون، تحلیلگر ویکیسترات ، در مقاله ای برای نشریه National Interest نوشت: واشنگتن در صورت رویارویی مستقیم با مسکو بر سر اوضاع در جنوب شرقی اوکراین با یک "شکست بزرگ استراتژیک" روبرو خواهد شد.

به گفته این تحلیلگر، اشتباه یا تفسیر نادرست از اهداف ایالات متحده و روسیه "می تواند منجر به فاجعه شود".

لاوسون گفت: «این را باید درک کرد که روسیه یک ابر قدرت هسته ای است. اکنون این تنها قدرت هسته ای است که قادر به کشتن دهها میلیون آمریکایی در مدت زمان کوتاه می‌باشد و این اغراق نیست».

آمریکا برای جنگ جهانی سوم آماده می شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.04.2021
آمریکا برای جنگ جهانی سوم آماده می شود

نویسنده مقاله معتقد است که ایالات متحده در صورتی که جنگ با روسیه برایش "یک امر حیاتی" باشداحتمال دارد درگ یک جنگ بزرگ با روسیه شود. با این حال ، به گفته این تحلیلگر، وضعیت در جنوب شرقی اوکراین این شرط را برآورده نمی کند. علاوه بر این ، درگیری با مسکو می تواند واشنگتن و متحدانش را "در برابر پکن" آسیب پذیر کند.

نویسنده می گوید: "آمریکا با وارد شدن به جنگ با روسیه بر سر اوکراین، در برابر تجاوزات چین آسیب پذیر می‌شود. غرق شدن در مسایل اروپا فرصتی عالی برای استفاده از حواس پرتی ما به چین می دهد."

 لاوسون همچنین حفظ مسئله عضویت اوکراین در ناتو را یک اشتباه استراتژیک می داند، زیرا به گفته وی ، این مسئله مشکلات زیادی را در روابط غرب و روسیه ایجاد کرده است

پیش از این، ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفته بود که در گفتگو با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو،  درباره وخیم‌تر شدن اوضاع در شرق این کشور بحث کرده و گفته است که  عضویت در ناتو تنها راه پایان دادن به درگیری در دونباس است.

وی ابراز عقیده کرد که تسلیم برنامه اقدام در مورد عضویت اوکراین در ناتو "یک نشانه واقعی برای روسیه خواهد بود.

یادآوری می‌کنیم که اخیرا جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در گفتگوی تلفنی با رییس جمهوری اوکراین بر حمایت قاطع کشورش از استقلال و تمامیت ارضی در برابر "تجاوز‌های ادامه‌دار روسیه در کریمه و دنباس" تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала