انگلیس آماده بیرون کردن نیروهایش از افغانستان می‌شود

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
به تعقیب ایالت متحده آمریکا در مورد خروج نیرو های نظامی خود از افغانستان، اکنون انگلیس در شرف خروج نظامیان خود از این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز اعلام کرده که  دولت انگلیس تصمیم گرفته است تقریبا به طور کامل نیرو های خود را از افغانستان خارج کند. اینکه چند درصد از نیروهای اتمالی خارج خواهد شد مشخص نشده است.

کاخ سفید: بایدن امروز رسما در مورد خروج نیروها  از افغانستان سخنرانی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
کاخ سفید: بایدن امروز رسما در مورد خروج نیروها از افغانستان سخنرانی می‌کند

در حال حاضر 750 نظامی ارتش انگلیس در خارج ازاین کشورحضور دارند. همانطور که روزنامه می نویسد ، از آنجا که سربازان ارتش انگلیس در خارج کاملاً به زیرساخت ها و پایگاه های آمریکا وابسته می‌باشند ، بقیه نیروها بدون حمایت ایالات متحده با شرایط سختی مواجه خواهند شد.

علاوه بر این ، انگلیس ها تصمیم دارند کنترل آکادمی  جایی که ارتش انگلیس سربازان افغان را آموزش می داد، را به دولت افغانستان واگذار کنند

پیشتر روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌هایی که از برنامه جو بایدن آگاه هستند، گزارش داده است که خروج نیروهای آمریکایی تا بیستمین سالیاد حملات 11 سپتامبر 2001 تکمیل خواهد شد.

به نقل از این گزارش، برنامه بایدن برای خروج سربازان آمریکایی از افغانستان روز چهارشنبه، بیست‌وپنجم حمل اعلام می‌شود.

به این ترتیب قرار است که نیروهای آمریکایی پس از ماه می که مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان در توافق‌نامه دوحه تعیین شده است، باقی بمانند.

در همین حال سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اعلام کرده است تا زمانی که نیروهای خارجی از کشور خارج نشوند، این گروه در هیچ کنفرانسی که درباره افغانستان در آن تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این اظهارات را ظاهراً در واکنش به رسانه‌ای شدن برنامه‌ جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای حفظ نیروهای امریکایی در افغانستان پس از ماه می مطرح کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала