بایدن: کمک به ارتش افغانستان را ادامه می‌دهیم

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن: کمک به ارتش افغانستان را ادامه می‌دهیم
بایدن: کمک به ارتش افغانستان را ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا امروز چهارشنبه اظهار داشت، که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را به تعویق انداخت.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در بخشی از سخنان خود گفته است که پس از خروج نیروها از افغانستان، کشورش به ارایه کمک به ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور بایدن گفته است که امریکا همچنان پس از خروج نیروهایش از افغانستان، به ارایه کمک به ارتش و نیروهای امنیتی این کشور ادامه می‌دهد.

بایدن: از مذاکرات صلح بین‌الافغانی با مشارکت سازمان ملل حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
بایدن: از مذاکرات صلح بین‌الافغانی با مشارکت سازمان ملل حمایت می‌کنیم

وی گفت: ما به حمایت خود از دولت افغانستان ادامه خواهیم داد و همچنان به ارتش و نیروهای امنیتی این کشور کمک خواهیم کرد.

آقای بایدن افزود: زمان پایان حضور نظامی ما در افغانستان فرا رسیده است. ولی کار در امور دیپلماتیک و بشردوستانه و کمک به دولت این کشور ادامه خواهد یافت.

بایدن تاکید کرده که «ما نمی توانیم دیگر به چنین چرخه یعنی گسترش حضور نظامی خود در افغانستان به امید ایجاد شرایط مناسبی برای خروج (نیروها) و انتظار نتایج دیگری ادامه بدهیم».

وی می‌گوید: من چهارمین رئیس‌جمهور امریکا (پیشتر دو دموکرات و دو جمهوری خواه بودند) هستم که در زمان آنها نیروهای امریکایی در افغانستان بوده است. من نمی‌خواهم این مسوولیت را برای رئیس‌جمهور پنجم تمدید کنم.

روز گذشته یک مقام ارشد امریکایی خبر داد که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می شروع خواهد شد و هدف آن است که تا 11 سپتمبر سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله امریکا به افغانستان) تمامی نیروهای امریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

براساس توافقنامۀ دوحه که در ماه فبروری سال گذشته میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه می از افغانستان خارج می‌شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافقنامۀ، دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала