خروج نیروها از افغانستان نشان‌دهنده شکست امریکا در ایجاد ثبات در این کشور است

© REUTERS / U.S. Army/Staff Sgt. Robert Waters/Handout خروج نیروها از افغانستان نشان‌دهنده شکست امریکا در ایجاد ثبات در این کشور است
خروج نیروها از افغانستان نشان‌دهنده شکست امریکا در ایجاد ثبات در این کشور است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
مدیرکل شورای امور بین‌الملل روسیه می‌گوید که خروج امریکا از افغانستان نشان‌دهنده ناتوانی واشنگتن در ایجاد ثبات و امنیت در این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، آندری کورتونوف، مدیرکل شورای امور بین‌الملل روسیه امروز (چهارشنبه، 14 اپریل) گفت که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، عدم توانایی واشنگتن در ایجاد ثبات و امنیت در این کشور را نشان می‌دهد.

خروج نیروهای امریکایی محور گفتگوی تلفنی بایدن و غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
خروج نیروهای امریکایی محور گفتگوی تلفنی بایدن و غنی

وی گفت: خروج نیروها از افغانستان در واقع پذیرش شکست است، حداقل این ناتوانی در ایجاد یک کشور پایدار با حداقل برخی از عناصر دمکراسی غربی.

به گفته این تحلیلگر، تحولات بعدی در این کشور توسط چندین عامل تعیین خواهد شد. در ابتدا موضع طالبان (گروه ممنوع در روسیه) است. وی یادآور شد که طالبان همچنان دارای نیروهای میانه‌رو است که آماده تشکیل یک دولت فراگیر هستند. وی همچنان افزود که توازن قدرت در داخل افغانستان و همچنان موقعیت کشورهای همسایه نقش مهمی خواهند داشت.

این کارشناس اظهار داشت که رژیم در افغانستان تغییر خواهد کرد، اما در چه بازه زمانی و به چه شکل‌هایی خواهد بود، تاکنون فقط می‌توان حدس زد.

وی همچنان به خطرات قابل توجهی در تشدید اوضاع در کشور جلب توجه کرده گفت که، «افغانستان مملو از سلاح است» و تمام نسل‌ها در یک وضعیت نظامی بزرگ شده اند. وی همچنان به مسئله قاچاق موادمخدر اشاره کرد.

آقای کورتونوف ابراز امیدواری کرد که امریکایی‌ها و متحدانشان بتوانند به نوعی زمینه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را فراهم کنند.

مدیرکل شورای امور بین‌الملل روسیه اضافه کرد: البته اکنون خروج نیروهای امریکایی از افغانستان می‌توانند منجر به مشکلات شود. من فکر می‌کنم که امریکایی‌ها و متحدان شان اقداماتی را انجام خواهند داد تا با خروج نیروهایشان از افغانستان برخی شرایط برآورده تا در آینده در این کشور صلح برقرار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала