فایزر: هیچ موردی از لخته شدن خون بیماران پس از واکسیناسیون ثبت نشده

© REUTERS / Dado RuvicБутылочка с вакциной от коронавируса на фоне логотпипа Pfizer
Бутылочка с вакциной от коронавируса на фоне логотпипа Pfizer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
شرکت فایزر اعلام کرده که تا کنون هیچ مدرک موثقی در خصوص خطر لخته شدن خون بیماران پس از تزریق واکسن ضد کرونا BioNTech موجود نیست.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت فایزر می گوید که تا هنوزهیچگونه شواهدی در مورد خطر عوارض ترومبوآمبولیک "لخته شدن" خون مرتبط با استفاده از واکسن کرونای BioNTech پیدا نکرده است.

با توزیع بیش از 200 میلیون دوز واکسن در سراسر جهان، فایزر ارزیابی گسترده ای از سوابق ایمنی تجمعی فعلی واکسن Pfizer / BioNTech BNT162b2 را انجام داده است، که هیچ پایه ای برای نتیجه گیری اینکه عوارض ترومبوآمبولی شریانی یا وریدی، یا بدون ترومبوسیتوپنی وجود دارد، پیدا نشده است.

برنامه کواکس برای تقسیم عادلانه واکسن ضد کرونا   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2021
برنامه کواکس برای تقسیم عادلانه واکسن ضد کرونا

این شرکت اظهار داشت که داده های مربوط به همه عوارض جانبی پس از واکسن را که قبل از 27 مارچ 2021 گزارش شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

اعلامیه این شرکت در حالی منتشر شده است که واکسن جانسون و جانسون پس از موارد لخته شدن خون به حالت تعلیق درآمده است.

شرکت داروسازی و تجهیزات پزشکی آمریکایی «جانسون اند جانسون» روز گذشته (12آپریل) اعلام کرد که تحویل واکسن ضدکرونای خود به اروپا را عقب می‌اندازد.

آژانس دارویی اروپا (EMA) اعلام کرد که به دلیل بروز شش مورد لخته شدن خون در واکسینه‌شدگان با واکسن کرونای آمریکایی "جانسون اند جانسون" تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

بر این اساس «جانسون اند جانسون» اعلام کرد: «ما این موضوع را با مقامات بهداشتی اروپا در میان گذاشتیم و تصمیم گرفتیم عرضه واکسن‌های خود به اروپا را به تعویق بیندازیم.»

در مجموع شش نفر که بین 18 تا 48 سال سن داشتند، بین6 تا 13 روز پس از تزریق واکسن «جانسون اند جانسون» دچار گونۀ نادری از لخته خون مغزی همراه با کاهش پلاکت خون شده‌اند که از این تعداد یک نفر جان خود را از دست داده است و بیمار دیگری در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

قرار بود در هفته‌های پیش‌رو صدها هزار دوز از این واکسن به اروپا تحویل داده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала