مسکو: درباره چگونگی حضور روسیه در نشست صلح استانبول هنوز تصمیم گیری نشده

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
نماینده رئیس جمهور روسیه یرای افغانستان می‌گوید: مسکو دعوتنامه شرکت در کنفرانس افغانستان در استانبول را دریافت کرده است، هنوز تصمیمی برای سطح هیئت شرکت کننده گرفته نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه درامور افغانستان و مدیر بخش آسیایی وزارت امور خارجه روسیه  امروز چهارشنبه گفت، مسکو دعوتنامه شرکت در نشست صلح افغانستان را که قرار است در استانبول برگزار شود؛ دریافت کرده اما درباره سطح حضور در این نشست هنوز تصمیم گیری نکرده است.

  وزارت خارجه: مسکو برای حفظ روند صلح در افغانستان از هیچ تلاش دریغ نمی ورزد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
وزارت خارجه: مسکو برای حفظ روند صلح در افغانستان از هیچ تلاش دریغ نمی ورزد

کابولوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مسکو درباره سطح حضور در نشست صلح افغانستان تصمیم گیری کرده است یا خیر، به اسپوتنیک گفت: "هنوز تصمیم گیری نشده است. ما روز گذشته یادداشت وزارت امور خارجه ترکیه در خصوص این نشست را دریافت کردیم و هنوز در این خصوص تصمیم گیری نکرده ایم، این تصمیم از سوی سران کشور اتخاذ خواهد شد."

پیشتر وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد، نشست صلح افغانستان که قرار است در استانبول برگزار شود، از 24 آپریل آغاز شده و تا 4 ماه مه ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگرسخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر اعلام کرده است تا زمانی که نیروهای خارجی از کشور خارج نشوند، این گروه در هیچ کنفرانسی که درباره افغانستان در آن تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این اظهارات را ظاهراً در واکنش به رسانه‌ای شدن برنامه‌ جو بایدن، رییس جمهور امریکا برای حفظ نیروهای امریکایی در افغانستان پس از ماه می مطرح کرده است.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که جو بایدن رییس جمهور این کشور تصمیم گرفته است که همه سربازان امریکایی را تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала