سمینارطرح نقدهای صلح: طرح امریكا ضامن صلح پایدار نیست

© https://www.facebook.com/photo سمینار نقد طرح های صلح: طرح امریكا ضامن صلح پایدار نیست
  سمینار نقد طرح های صلح: طرح امریكا ضامن صلح پایدار نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
شرکت‌کنندگان سمینار نقد طرح‌های صلح تأکید کردند که طرح صلح امریكا ناقص، دور از منافع ملی و بیگانه است و نمی‌تواند ضامن صلح پایدار بوده و با روحیه بیگانه ‌ستیزی مردم افغانستان نیز سازگار نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سمینار علمی نقد و بررسی مهم‌ترین طرح‌های صلح برای افغانستان، امروز سه شنبه، ۲۴ حمل از سوی «بنیاد تفاهم» در كابل برگزار شد‌.

منبع: در طرح صلح ایجاد حکومت انتقالی برای سه سال پیش‌بینی شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2021
منبع: در طرح صلح ایجاد حکومت انتقالی برای سه سال پیش‌بینی شده است

نعمت الله غفاری؛ رییس بنیاد تفاهم و از برگزارکنندگان این سمینار گفت كه بسیاری از مشكلات جوامع بشری از جمله جنگ و نزاع از طریق تفاهم و تدبر قابل حل است.

به گفته او، امروز چیزی كه ذهن مردم افغانستان را زیاد مشغول كرده، ادامه جنگ و رسیدن به صلح است كه نیاز اصلی جامعه می‌باشد. او ادامه داد که تنها صلح است که می تواند زمینه ساز  رشد و ترقی در كشور باشد.

تاکنون بیش از ۳۰ طرح برای صلح ارائه شده و آقای غفاری ارائه طرح‌های متعدد برای صلح را بیانگر رشد فكری و سیاسی مردم و برای آینده راهگشا می‌داند.

از نظر رییس بنیاد تفاهم، در هر حالت و شرایطی، ثبات نظام باید با تمام كمبودهایش محفوظ بماند تا فروپاشی و خلأ قدرت به وجود نیاید؛ اما تعدیلات و اصلاحات، مساله دیگر است که در هر زمانی ممكن است.

غفاری افزود هیچ‌ كس نمی تواند برخلاف میل مردم افغانستان نظامی را تحمیل كند و احیانا اگر نظام تحمیلی به‌وجود آمد، قطعاً دوام و ثبات نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала