بایدن: از مذاکرات صلح بین‌الافغانی با مشارکت سازمان ملل حمایت می‌کنیم

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن: از مذاکرات صلح بین‌الافغانی با مشارکت سازمان ملل حمایت می‌کنیم
بایدن: از مذاکرات صلح بین‌الافغانی با مشارکت سازمان ملل حمایت می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که کشورش از مذاکرات صلح بین‌الافغانی با مشارکت سازمان ملل متحده حمایت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه در سخنانی درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان صحبت کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفته است که کشورش از مذاکرات صلح بین دولت و گروه طالبان با مشارکت سازمان ملل متحد حمایت خواهد کرد.

در بخشی از سخنانی بایدن که توسط کاخ سفید منتشر شده آمده است: ما با مساعد سازمان ملل از مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان حمایت خواهیم کرد.

علاوه بر این، همانطور که بایدن تاکید کرد، امریکا دیگر قصد ندارد در امور افغانستان از نظر نظامی مشارکت داشته باشد، البته به کار و همکاری دیپلماتیک و بشردوستانه خود در این کشور ادامه خواهد داد.

مقامات امریکایی روز سه شنبه اعلام کردند که خروج کامل نظامیان امریکایی در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتمبر 2001 میلادی انجام می‌شود.

براساس توافقنامۀ دوحه که در ماه فبروری سال گذشته میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه می از افغانستان خارج می‌شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافقنامۀ، دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала