امریکا شکست را بپذیرد و نیروهایش را از افغانستان خارج کند

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Black Hawk unloadامریکا شکست را بپذیرد و نیروهایش را از افغانستان خارج کند
امریکا شکست را بپذیرد و نیروهایش را از افغانستان خارج کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
دیپلمات پیشین کانادایی امریکا را فرا خواند تا شکست خود را بپذیرد و نیروهای خود را از افغانستان بیرون بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، پاتریک آرمسترانگ، دیپلمات پیشین کانادایی می‌گوید که گروه طالبان به احتمال زیاد با حمله به خطوط تدارکاتی آنها، خروج نیروهای امریکا و ناتو از افغانستان را تسریع می‌کنند.

خروج نیروها از افغانستان نشان‌دهنده شکست امریکا در ایجاد ثبات در این کشور است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
خروج نیروها از افغانستان نشان‌دهنده شکست امریکا در ایجاد ثبات در این کشور است

آرمسترانگ گفت: من انتظار دارم که طالبان به روند خروج آنها سرعت ببخشند. همانطور که در عراق می‌بینیم، نیروهای امریکا و ناتو دارای خطوط تدارکاتی هستند که می‌توانند به راحتی مورد حمله قرار گیرند.

به گفته وی، دولت بایدن و نخبگان سیاسی امریکا باید درک کنند که این کشور «در این جنگ 20 ساله شکست خورده و در تلاش برای ایجاد یک کشور متحد و مطیع در افغانستان ناکام ماند».

روز گذشته دولت امریکا خبر داد که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می شروع و هدف آن است که تا 11 سپتمبر سال جاری (در بیستمین سالگرد حمله امریکا به افغانستان) تمامی نیروهای امریکایی از افغانستان خارج شده باشند.

براساس توافقنامۀ دوحه که در ماه فبروری سال گذشته میان امریکا و طالبان امضا شد، نیروهای خارجی باید تا اول ماه می از افغانستان خارج می‌شدند.

طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافقنامۀ، دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала