صالح: طالبان نود درصد تجهیزات جنگی خود را از پاکستان بدست می‌آورند

© Photo / ارگصالح: طالبان نود درصد تجهیزات جنگی خود را از پاکستان بدست می‌آورند
صالح: طالبان نود درصد تجهیزات جنگی خود را از پاکستان بدست می‌آورند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
معاون ریاست جموری افغانستان می‌گوید که گروه طالبان تجیزات نظامی خود را از جنگ با اردو و پولیس نه بلکه از پاکستان بدست می‌آورند.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور افغانستان، در برگه فیسبوک خود در مورد گفتگوی تلفنی اشرف غنی و بایدن نوشته است: "من با رییس جمهور کشور خویش همصدا شده از محترم بایدن رییس جمهور امریکا و کشور های عضو ناتو که در سالیان پسین افغانستان را کمک کرده اند ابراز سپاس و امتنان نمودم و گفتم که به تصمیم آنها برای خروج کامل از افغانستان احترام قایل استیم."

اعلامیه بایدن درپیوند به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
اعلامیه بایدن درپیوند به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان

درعین حال وی می‌گوید که در دوسال گذشته بیشترین ابتکارات دفاعی و عملیاتی بر دوش نیرو های افغان بوده است: "به همگان هویداست که طالبان بیشتر از نوددرصد تجهیزات جنگی خویش را ازپاکستان بدست می آورند که بیان و تکرار این حقیقت نباید هیچگاهی در هیچ مناسبتی یادمان برود. مقوله ای که گویا طالبان تجهیزات خویش را از جنگ با اردو و پولیس بدست می آورند از اساس بی اساس است."
آقای صالح می‌افزاید که طالبان با حمایت پاکستان می‌خواهند خشونت ها را زیاد ساخته و به زعم خودشان گروه مسلط باشند.
معاون رئیس جمهور افغانستان افزوده است که طالب شکست میخورد زیرا روایت سیاسی به غیر از آدم کشی و ایجاد رعب ندارد. این نوع نیرو در یک کشور متکثر ابدا مسلط شده نمیتواند.
جو بایدن در اعلامیه‌ای گزارش داد که خروج نیروهای امریکایی تا بیستمین سالیاد حملات 11 سپتامبر 2001 تکمیل خواهد شد.
این در حالیست که مطابق توافقنامه ای که قبلا بین خلیلزاد و طالبان در دوحه امضا شده بود، باید تمامی نظامیان خارجی تا ماه می افغانستان را ترک کنند.
طالبان پیش از این هشدار داده بودند در صورتی که نیروهای خارجی در مهلت تعیین‌شده افغانستان را ترک نکنند، از نظر این گروه تخطی از توافق‌نامه‌ دوحه تلقی می‌شود و آنان حملات بر این نیروها را از سر خواهند گرفت.
این گروه به تازگی نیز گفته است تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند، آنان در هیچ نشستی که در آن در مورد افغانستان تصمیم گرفته شود، شرکت نمی‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала