واکنش طالبان در مورد سخنان اخیر جو بایدن

© Sputnik / PMواکنش طالبان در مورد سخنان اخیر جو بایدن
واکنش طالبان در مورد سخنان اخیر جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
طالبان اظهار داشته اند که امریکا تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج می کند، معضل افغانستان حل نظامی ندارد. خروج شان به هیچ شرطی مشروط نیست و مطابق با توافقنامه دوحه قوای خود را بیرون می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مجاهد سخنگوی طالبان اظهار داشته است، اینکه امریکا خروج نظامیان را تا چند ماه به تعویق می اندازد و روند خروج را تا ماه سپتامبر تکمیل می کند، ما درین مورد نکات ذیل را اعلام می داریم:

- این فیصله سرپیچی علنی از توافقنامه دوحه و عمل نکردن بر عهد خود است.

تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
تاخیر خروج امریکا از افغانستان؛ روسیه می‌گوید طالبان حملات بهاری مرگباری خواهند داشت

- توافقنامه دوحه که در حضور نمایندگان سازمان ملل متحد و تعداد زیادی کشورها و سازمان ها امضا شده بود و اکنون امریکا ازان سرپیچی می کند، پس همه آن کشورها و سازمان های که شاهد امضای توافقنامه بودند باید بر امریکا فشار بیاورند که بر تعهدات خود در توافقنامه عمل کند و به تاریخ تعیین شده تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

- با توافقنامه و تعهدات انجام یافته؛ نخست طول دادن روند ده روزه رهایی شش هزار زندانیان به شش ماه، سپس عدم رهایی متباقی زندانیان با آغاز مذاکرات بین الافغانی در ظرف سه ماه، ختم نکردن لیست سیاه، ارتکاب بیش از دوازده صد تخطی و بالاخره اکنون تعویق چند ماهه در خروج نیروها، به تمام جهان نشان داد که بر جهت امریکایی نمی توان باور کرد و آن ها به تعهدات شان متعهد نیستند.

هشدار طالبان به امریکا: تا اول ما می افغانستان را ترک کنید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
هشدار طالبان به امریکا: تا اول ما می افغانستان را ترک کنید

- تمام جهت ها باید بدانند که امارت اسلامی تا اکنون توافقنامه را به خوبی رعایت نموده، عملی کرده و آن را یگانه راه حل منازعه دانسته است. اکنون اگر از سوی امریکا از توافقنامه سرپیچی می شود، امارت اسلامی اصولا راه هر گونه اقدام لازم را به روی مجاهدین باز می نماید، بناءً مسئولیت عواقب آینده به جهت امریکایی راجع می گردد، نه امارت اسلامی.

- امارت اسلامی از جهت امریکایی و تمام کشورهای اشغالگر می خواهد که دیگر برای طول دادن جنگ و اشغال بهانه جویی نکنند و هر چه زودتر تمام نیروهای شان را از افغانستان خارج کنند.

- امارت اسلامی به هیچ صورت از داعیه استقلال کامل و اقامه نظام خالص اسلامی منصرف نمی شود و پس از پایان مکمل و یقینی اشغال، به میان آمدن راه حل مسالمت آمیز معضل افغانستان متعهد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала