پنج ماه تأخیر در روند خروج نیروهای امریکایی؛ طالبان به بیانیه بایدن واکنش نشان دادند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaپنج ماه تأخیر در روند خروج نیروهای امریکایی؛ طالبان به بیانیه بایدن واکنش نشان دادند
پنج ماه تأخیر در روند خروج نیروهای امریکایی؛ طالبان به بیانیه بایدن واکنش نشان دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
گروه طالبان گفته اند که تاخیر در خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نقض توافق نامه میان امریکا و این گروه است.

به گزارش اسپوتنیک، طبق توافق‌نامه صلح دوحه که سال قبل میان امریکا و طالبان به امضا رسید نیروهای امریکایی باید تا ماه می افغانستان را باید ترک می‌کردند، اما زمان‌بندیی که از سوی جو بایدن اعلام شد، روند خروج نیروهای امریکایی از ماه می آغاز خواهد شد و تا ماه سپتامبر به پایان خواهد رسید.

زنگ خروج نواخته شد؛ گرجستان نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
زنگ خروج نواخته شد؛ گرجستان نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند

در همین حال، گروه تروریستی طالبان در واکنش به تعویق انداختن روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفته اند که این فیصله سرپیچی علنی از توافق نامه دوحه و عمل نکردن بر عهد است.

این گروه هشدار داده‌است که نقض توافق‌نامه صلح دوحه به جنگ‌جویان این گروه راه را باز می‌کند تا هر اقدام لازم را روی دست گیرند و پیامد آن‌ بدوش امریکایی‌ها خواهد بود.

این گروه در اعلامیه خود از امریکا و کشورهای دیگر خواسته اند تا وقت تلفی نکنند و هرچه زودتر نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه 25 حمل درباره افغانستان سخنرانی کرد و گفت که زمان آن فرا رسیده که نیروهای مان را به خانه برگردانیم و روند خروج آنها از افغانستان تا 11 سپتمبر همزمان با بیستمین سالگرد حمله به نیویورک پایان می‌یابد. و همچنان گفت که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، به حمایت خود از این کشور ادامه می‌دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала