گزینه‌‎های رهبری ادارۀ موقت از زبان عطامحمد نور

© عکس: از صفحه عطا محمد نورگزینه‌‎های رهبری ادارۀ موقت از زبان عطامحمد نور
گزینه‌‎های رهبری ادارۀ موقت از زبان عطامحمد نور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
عطامحمد نور از رهبران ارشد جمعیت اسلامی گزینه‌های احتمالی برای رهبری ادارۀ موقت یا انتقالی در کشور را معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کشور آقای نور گفته است که چهره‌های گم‌نام برای رهبری ادارۀ موقت یا انتقالی در کشور قابل پذیرش نیست. به گفتۀ او از برخی آدم‌های گم‌نام به عنوان رهبر ادارۀ انتقالی و یا موقت نام برده می‌شوداما تحمیل چهره‌های ناشناخته پذیرفتنی نیست.

آقای نور از چند چهرۀ به عنوان گزینه‌های شایسته برای رهبری این اداره یاد کرد. سیدحامد گیلانی، رهبر حزب محاذ ملی، ذبیح‌الله مجددی، رهبر حزب جبهۀ نجات افغانستان، حامدکرزی، رییس جمهوری پیشین، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی و محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری به عنوان گزینه‌های شایستۀ رهبری ادارۀ انتقالی نام برد.

آقای نور در حالی این سخنان را اعلام میکند که قرار است نشستی برای تصمیم گیری در مورد صلح افغانستان از 24 اپریل تا 4 می در استانبول ترکیه برگزار شود. طالبان گفته اند که تا خروج کامل نیروهای خارجی در هیچ نشست تصمیم گیری دربارۀ صلح افغانستان شرکت نخواهند کرد.

قابل یادآوری است که بر اساس انتخابات یک مجمع در حزب جمعیت، عطامحمد نور به عنوان رییس این حزب معرفی شده است در حالی که از صلاح‌الدین ربانی نیز به عنوان رییس این حزب نام برده می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала