ارتش امریکا طرفدار حفظ حضور در افغانستان بود

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Black Hawk unloadارتش امریکا طرفدار حفظ حضور در افغانستان بود
ارتش امریکا طرفدار حفظ حضور در افغانستان بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
روزنامه پلیتیکو می‌گوید که مقامات ارشد ارتش امریکا از حفظ حضور کوچک نظامی در افغانستان حمایت کرده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، پلیتیکو به نقل از مقامات پیشین و برحال امریکا که از این بحث‌ها آگاه بودند، گزارش داد، مقامات ارشد ارتش امریکا از حفظ حضور کوچک نظامی در افغانستان حمایت کرده بودند.

بایدن: کمک به ارتش افغانستان را ادامه می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
بایدن: کمک به ارتش افغانستان را ادامه می‌دهیم

گفته می‌شود که مقامات ارشد نظامی بر لزوم حفظ حضور اندک نیروهای زمینی در قالب نیروهای ویژه و مشاوران نظامی تاکید کرده بودند. آنها اظهار داشتند که برای مهار شبه نظامیان جنبش رادیکال طالبان، به چند هزار سرباز امریکایی در افغانستان نیاز است.

مقامات پیشین و برحال می‌گویند که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا از جمله کسانی بود که از ادامه حضور نظامی در افغانستان حمایت کرده بود.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، علاوه بر ارتش، تعدادی از مقامات وزارت خارجه امریکا نیز در مورد روند خروج کامل نیروهای امریکا از افغانستان بحث و گفتگو کرده بود.

جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا روز چهارشنبه 25 حمل درباره افغانستان سخنرانی کرد و گفت که زمان آن فرا رسیده که نیروهای مان را به خانه برگردانیم و روند خروج آنها از افغانستان تا 11 سپتمبر همزمان با بیستمین سالگرد حمله به نیویورک پایان می‌یابد. و همچنان گفت که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، به حمایت خود از این کشور ادامه می‌دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала