Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رئال، پادشاه اروپا؛ رکورد تاریخی کهکشانی‌ها در لیگ قهرمانان + عکس

© REUTERS / ALBERT GEAرئال مادرید
رئال مادرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
لیورپول موفق نشد شکست بازی رفت مقابل رئال‌مادرید را جبران کند و در نهایت کهکشانی‌ها به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، رئال مادرید در بازی برگشت مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد موفق شد با یک تساوی بدون گل به مرحله‌ی بعدی رقابت ها صعود کند چرا که مادریدی ها بازی رفت را با نتیجه سه بر یک برده بودند و اکنون کار راحت تری برای صعود داشتند و توانستند با حفظ نتیجه ی بازی رفت راهی مرحله ی بعدی شوند.

Zinedine Zidane Real Madrid'e geri döndü - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
زیدان: هدف ما رسیدن به نیمه نهایی بود و به آن رسیدیم؛ به تیمم افتخار می‌کنم!

رئال مادرید در مجموع دو بازی رفت و برگشت 3-1 لیورپول را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید تا حریف چلسی شود. هیچ تیمی به اندازه رئال مادرید راهی نیمه نهایی رقابت ها نشده، بارسلونا و بایرن مونیخ با 12 حضور در نیمه نهایی، نزدیک ترین تعقیب کننده های رئال مادرید هستند. از این لحاظ، رئال رکوردار تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.

چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مجموع 14 بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا/جام باشگاه های اروپا شده اند؛ 13 بار رئال مادرید و 1 بار چلسی. رئال مادرید از نظر تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان در سطح کاملا متفاوتی نسبت به رقبا قرار دارد.

بهترین عملکرد این تیم ها در لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

 1 - رئال مادرید؛ 13 قهرمانی

2 - چلسی؛ 1 قهرمانی

3 - ‌پی‌اس‌جی ؛ 1 نایب قهرمانی

منچسترسیتی؛ 2 بار حضور در نیمه نهایی

ضمن اینکه این نهمین حضور رئال مادرید در نیمه نهایی، طی 11 سال اخیر است. زین الدین زیدان به عنوان سرمربی رئال مادرید چهارمین نیمه نهایی خود را تجربه خواهد کرد؛ او هر سه بار قبلی به قهرمانی رسیده است و در میان مربیان فرانسوی، رکورددار حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала