Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رد دخالت دولت بریتانیا در فروش نیوکاسل به سعودی

© REUTERS / LAURENCE GRIFFITHSنیوکاسل یونایتد Newcastle United players take a drinks break
نیوکاسل یونایتد Newcastle United players take a drinks break - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
دولت بریتانیا پس از اینکه لیگ برتر پیشنهاد 300 میلیون پوندی نیوکاسل عربستان سعودی را مسدود کرد، مداخله بوریس جانسون را انکار کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ مقامات دولت بریتانیا مداخله بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در تلاش برای مسدود کردن تسخیر سعودی در نیوکاسل یونایتد در تابستان گذشته را تکذیب کردند.

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی، با کمک آماندا استاولی و برادران روبن برای معامله 300 میلیون پوندی با مالک فعلی مایک اشلی توافق کرده بود.

سرانجام PIF در ماه جولای گذشته از معامله انصراف داد اما پس از ناامید شدن از نگرانی‌های لیگ برتر در مورد اینکه آیا عربستان (در واقع بن سلمان)، مالک نیوکاسل خواهد بود یا خیر.

مسئله اصلی آنها پیرامون ادعای دزدی پخش تلویزیونی مورد حمایت دولت در این کشور بود که شامل پخش فوتبال لیگ برتر می‌شد.

به گزارش میل، بن سلمان برای جانسون 56 ساله این پیام را ارسال کرد: "ما انتظار داریم لیگ برتر انگلستان در مورد نتیجه گیری اشتباه‌اش تجدید نظر کرده و اصلاح کند."

گفته می‌شود كه جانسون با نگرانی از روابط انگلستان و عربستان سعودی از یك دستیار ارشد خواسته تا موضوع را بررسی كند.

اما در پاسخ به این گزارش سخنگوی دولت به میرور گفت: "در حالی که ما از سرمایه گذاری در خارج از کشور استقبال می‌کنیم، این یک موضوع تجاری برای طرفین مربوطه بود و دولت در هیچ نقطه‌ای در مذاکرات تصاحب فروش نیوکاسل یونایتد درگیر نبود."

جانسون از تماس‌های لیگ برتر حمایت کرد تا علنی شود چرا که آنها از تصرف PIF عبور نکرده‌اند."

و در ماه آگوست او به اعضای اعتماد حامیان نیوکاسل نوشت: "من قدردان بسیاری از طرفداران نیوکاسل هستم که امیدوار بودند این پیشنهاد تسویه حساب ادامه یابد و بتوانند حس ناامیدی آنها را درک کنند."

وی افزود: "من نامه الكترونیكی كه اخیراً از طرف نماینده مستقل فوتبال به هواداران نیوكاسل ارسال شده را دیده‌ام و با نتیجه گیری آنها مبنی بر اظهار نظر لیگ برتر در مورد این پرونده موافق هستم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала