غنی در دیدار با بلینکن: نیروهای‌ما به تنهایی قابلیت دفاع از افغانستان را دارند

© Photo / facebook accont of argغنی در دیدار با بلینکن: نیروهای‌ما به تنهایی قابلیت دفاع از افغانستان را دارند
غنی در دیدار با بلینکن: نیروهای‌ما به تنهایی قابلیت دفاع از افغانستان را دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در دیدار با وزیر خارجه ایالات متحده امریکا گفته است که نیروهای دفاعی افغانستان از حمایت مردم برخوردار هستند و به همین خاطر به تنهایی قابلیت دفاع از کشور را دارند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان از با انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا که در راس یک هیات عالی رتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

در این دیدار آقای غنی ضمن خوش آمدید به وزیر خارجه امریکا، از کمک‌های دو دهه اخیر ایالات متحده و شرکای بین‌المللی به افغانستان سپاسگزاری کرد.

دیدار عبدالله عبدالله با وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
دیدار عبدالله عبدالله با وزیر خارجه امریکا

آقای غنی در این دیدار بر مبارزه با تروریزم تاکید کرد و گفت که بر تصمیم امریکا مبنی بر خروج نیروها از افغانستان احترام گذاشته و در این روند با آنها کمک خواهند کرد.

رئیس جمهور افغانستان به بلینکین گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قابلیت دفاع از این کشور دارند و مردم این کشور از آنها پشتیبانی می‌کنند.

رئیس جمهور غنی گفت: اکنون که ایالات متحدۀ امریکا قصد خروج نیروهای شان را از افغانستان دارند، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور، وجود دارد.

درعین حال، انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحدۀ امریکا ضمن قدردانی از قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، گفت که خروج نیروهای ما از افغانستان به معنی تضعیف مناسبات استراتیژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحدۀ امریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پابند است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала