تبانی با طالبان؛ کاخ سفید: روسیه باید در این مورد توضیح دهد

© AFP 2023 / Petras Malukasتبانی با طالبان؛ کاخ سفید خواستار توضیح روسیه شد
تبانی با طالبان؛ کاخ سفید خواستار توضیح روسیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
کاخ سفید می‌گوید که از جامعه اطلاعاتی امریکا خواسته است تا این مورد دنبال کنند.

به گزارش اسپوتینک، جن پسکی، سخنگوی کاخ سفید امروز پنج‌شنبه (15 اپریل)، اعلام کرد که امریکا فکر می‌کند روسیه باید در مورد "تبانی روسیه با طالبان" توضیح دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید بدین باور است که روسیه در پرداخت به شبه نظامیان نقش دارد، با توجه به این‌که سرویس های اطلاعاتی اعلام کرده اند که با این اطلاعات کاملا مطمئن نیستند. گفت: "ما تصمیم گرفتیم که گزارش دهیم، که این موضوع از قبل باعث نگرانی کافی شده است، ما از جامعه اطلاعاتی خواستیم که این موضوع در چارچوب کلی (سیاست امریکا و روسیه)، مطالعه کند".

بازگشت امریکا به تبانی روسیه با طالبان؛ شکست در ویتنام و انتقام در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
بازگشت امریکا به "تبانی روسیه با طالبان"؛ شکست در ویتنام و انتقام در افغانستان

اواخر ماه جون سال گذشته، نشریه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی امریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: "کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است".

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که گزارش روزنامه امریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала