تغیر مفکوره‌ها درباره سیاره نهم

© REUTERS / R. Hurt/Caltechتغیر مفکوره‌ها درباره سیاره نهم
تغیر مفکوره‌ها درباره سیاره نهم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
دانشمندان امریکایی، گفته اند که این جسم نامعلوم دور از دسترس و منبسط شده است که جستجوی معلومات درباره آن را مشکلتر می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک دو دانشمندان انستیتوت کالفرنیای امریکا، با انجام مطالعاتی ثابت ساختند که تئوری فرضی سیاره نهم منظومه شمسی توسعه یافته است، به گفته این دانشمندان، این جسم فضایی ثبت نشده دارای مدار دورتر و کشیده تری است، که جستجوی آن را پیچیده تر می کند.
ستاره‌شناسان دریافتند که جسم فوق العاده ترانس نپتون در مدار ششم وجود دارد که هرگز کمتر از 30 واحد نجومی به خورشید نزدیک نمی‌شوند.

در جستجوی موجودات سیارات دیگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2020
کشف شواهد موجودیت "سیاره نهم" در نظام شمس

مدارهای ای ال ان به این ترتیب مشخص شده اند که خطوط ماهواره‌های آنها نزدیک ترین نقطه مدار را به خورشید وصل می کنند.
طبق محاسبات آنها، این جسم باید 5 برابر از جرم زمین دورتر برود.
در نجوم یک نظریه وجود دارد که خورشید با ستاره های دیگر تشکیل شده است. بدین ترتیب، در منظومهٔ شمسی، ابری درونی از اوریورت به وجود میآمد.
این سیاره فراخورشیدی غول پیکر برای اولین بار در سال 2013 کشف شده بود، اما به محاسبات مداری و اندازه‌گیری های دقیق "هابل" برای شناسایی مدار عجیب آن نیاز بود. این اولین سیاره در نوع خود است که دارای چنین مدار عجیب و غریبی است.
فرض بر این است که سیاره فراخورشیدی ابتدا سعی در "سقوط" بر روی ستاره داشت ، اما اثر جاذبه تقریباً آن را از سیستم ستاره بیرون انداخت. ستاره شناسان معتقدند که سناریوی مشابه می تواند در منظومه شمسی محقق شود ، جایی که دانشمندان به دنبال کشف سیاره نهم هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала