Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سپ بلاتر: بر علیه کمیته اخلاق فیفا اعتراض نمی‌کنم

© REUTERS / Ruben SprichПрезидент Международной федерации футбола Йозеф Блаттер
Президент Международной федерации футбола Йозеф Блаттер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
سپ بلاتر رییس سابق فیفا می‌گوید از محرومیت اعمال شده برای او، بر علیه اعضای کمیته اخلاق فیفا اعتراض نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ سپ بلاتر رئیس سابق فیفا با تعلیق شش سال و هشت ماهه در 24 مارچ صادر شد كه با انقضا ممنوعیت فعلی در اكتوبر آغاز می‌شود.

این مرد 85 ساله که در 24 مارچ شش سال و هشت ماه از هر گونه فعالیت فوتبالی تعلیق شد که با انقضا ممنوعیت موجود در ماه اکتوبر آغاز می‌شود. کمیته اخلاق فیفا دریافت که بلاتر بخشی از "حلقه معیوب" مقاماتی بود که می‌خواستند بیش از 50 میلیون پوند به عنوان پاداش غیرقانونی دریافت نمایند.

وی از زمان ابلاغ تحریم 21 روز مُهلت داشت تا در صورت تمایل به اعتراض به این حُکم، بیانیه تجدیدنظر خواهی را به دادگاه داوری ورزش (CAS) ارسال کند اما وی ترجیح داده این کار را نکند.

بلاتر از طریق سخنگویی خود به خبرگزاری PA گفت: "من کمیته اخلاق فیفا را در این زمینه با صلاحیت نمی‌دانم. بعلاوه، اعضای کمیته مغرضانه عمل می‌کنند. بنابراین فرجام خواهی منطقی نیست."

تصمیم عدم تجدید نظرخواهی به این معنی است که بلاتر تا جون 2028 که 92 ساله خواهد بود، از فوتبال محروم خواهد شد.

مشخص شد وی منافع اقتصادی ناعادلانه را در مجموع 23 میلیون فرانك سوئیسی (كمتر از 18 میلیون پوند) پذیرفته و پرداخت یا پاداش 46 میلیون فرانك سوئیس (كمتر از 36 میلیون پوند) دیگر را به سایر مقامات تصویب كرده است.

علاوه بر این ممنوعیت، وی یک میلیون فرانک سوئیس (کمی کمتر از 780.000 پوند) جریمه شد. در قضاوت‌اش، اتاق دادرسی کمیته اخلاق فیفا رفتار بلاتر را "کاملاً مذموم" توصیف کرد.

دبیرکل سابق فیفا جروم والکه یکی از مقاماتی بود که مشخص شد از پرداخت‌های ناخواسته بهره مند شده است. وی مانند بلاتر شش سال و هشت ماه دیگر محروم و یک میلیون فرانک سوئیس جریمه نقدی گردید.

او در حال حاضر در حال محرومیت 10 ساله اعمال شده در سال 2015 است - دوباره، تعلیق جدید او فقط با پایان یافتن مجازات فعلی‌اش آغاز می‌شود.

منافع ناخواسته برای بلاتر توسط والکه و خولیو گروندونا رئیس سابق فدراسیون فوتبال آرجانتین که در سال 2014 درگذشت، مجاز شدند.

سپس بلاتر مزایای مختلفی را - به صورت توافق نامه اصلاح شده قرارداد یا پرداخت پاداش - به والكه، گروندونا و مدیر مالی سابق فیفا ماركوس كاتنر، تصویب كرد.

محققان اخلاق فیفا متوجه شدند این افراد "طرحی را تنظیم کرده‌اند که از طریق آن به خود اجازه می‌دهند با حداقل تلاش منافع فوق العاده‌ای کسب کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала