امکان افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان پیش از بیرون شدن 

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaامکان افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان پیش از بیرون شدن 
امکان افزایش نیروهای امریکایی در افغانستان پیش از بیرون شدن  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
ایالات متحده امریکا ممکن پیش از بیرون شدن همه نیروهایش از افغانستان، نیروهای کمکی به این کشور بفرستد. 

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون امروز جمعه در یک نشست خبری از افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان پیش از بیرون شدن همه ای نیروهای این کشور خبر داد. 

سخنگوی پنتاگون گفت: "من نمی توانم به طور خاص در این باره صحبت كنم، زیرا برنامه ها هنوز در حال توسعه است، اما این احتمال وجود دارد كه نیروهای كمكی در مدت كوتاهی به افغانستان اعزام شوند تا اطمینان حاصل شود، که بیرون شدن ایمن، منظم و برنامه ریزی شده همه [سربازان] در مهلت تعیین شده ای که از سوی رئیس جمهور در آغاز ماه سپتامبر اشاره شده است، تنظیم شده است یا خیر".

پیش از این، بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید گفت، که مسئولیت امریکا این بود تا مطمین شود که افغانستان لانه امن و تهدید از سوی هراس افگنان برای امریکا نخواهد بود و این کشور به این هدف خود نیز رسیده است.

بایدن با تاکید بر ادامه هم‌کاری های مالی و دیپلماتیک امریکا در افغانستان افزود، که تاکنون چهار رییس جمهور شاهد حضور سربازان امریکایی و مصرف بیلیون ها دالر به افغانستان بوده است و وی این مسئولیت را به رییس جمهور پنجم واگذار نخواهد کرد.

او اعلان کرد، که بیرون شدن سربازان امریکایی از افغانستان به تاریخ اول ماه می 2021 آغاز و تا 11 سپتامبر پایان خواهد یافت و این بیرون شدن از دید وی مسئولانه و با هماهنگی همکاران بین المللی صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала