انتقاد رئیس ستاد ارتش انگلیس از بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان 

CC0 / /  انتقاد رئیس ستاد ارتش انگلیس از بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان 
 انتقاد رئیس ستاد ارتش انگلیس از بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
رئیس ستاد ارتش انگلیس گفت، تصمیم امریکا جهت بیرون شدن نیروها از افغانستان چیزی نبود که لندن انتظارش را داشت اما به آن احترام می‌گذارد.

پاکستان خواستار بیرون شدن مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.03.2021
پاکستان خواستار بیرون شدن مسئولانه نیروهای خارجی از افغانستان شد
به گزارش اسپوتنیک، نیک کارتر فرمانده ستاد ارتش انگلیس روز جمعه گفت، بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان اشتباه است.

کارتر در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» بدون اشاره به جنایات جنگی نیروهای انگلیسی علیه غیرنظامیان افغانستان گفت: «ما سال ۲۰۰۱ به افغانستان رفتیم تا تروریسم بین‌المللی دیگر هرگز از افغانستان ظهور نکند. در بیست سال گذشته هیچ حمله تروریستی بین‌المللی از افغانستان نشأت نگرفته است».

رئیس ستاد ارتش انگلیس افزود: «این تصمیمی نبود که انتظارش را داشتیم اما یقیناً به آن احترام می‌گذاریم. این تصمیم به وضوع نمایانگر این است که مواضع راهبردی [دولت جدید] آمریکا در حال شکل‌گیری است».

کارتر با اشاره به احتمال بازگشت جنگ‌طلبان به قدرت در افغانستان گفت، ممکن است برخلاف پیش‌بینی‌ها اوضاع «آنقدر هم بد نشود».

یادآوری می کنیم، که بایدن چندی پیش اعلام کرد ۲۵۰۰ نیروی امریکایی باقی‌مانده در خاک افغانستان را تا یازدهم سپتامبر از این کشور خارج می‌کند.

متحدان آمریکا در پیمان ناتو، از جمله انگلیس نیز گفته‌اند از این تصمیم پیروی خواهد کرد. انگلیس قرار است از ماه آینده، خروج ۷۵۰ نیرویی که در خاک افغانستان دارد را آغاز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала