برنامه‌های امریکا برای نیروهایش پس از خروج از افغانستان مشخص شد

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Returning to baseبرنامه‌های امریکا برای نیروهایش پس از خروج از افغانستان مشخص شد
برنامه‌های امریکا برای نیروهایش پس از خروج از افغانستان مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
برنامه‌های امریکا برای نیروهایش پس از خروج آنها از افغانستان مشخص شد. آنها به‌منظور مقابله با چالش‌ها، در منطقه اقیانوس هند- آرام مستقر می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک مقام عالی رتبه دولت ایالات متحده امریکا می‌گوید که نیروهای امریکایی پس از خروج از افغانستان به‌منظور مقابله با چالش‌ها، در منطقه اقیانوس هند-آرام مستقر می‌شوند.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ امریکا شعله جنگ را روشن گذاشته می‌رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ امریکا شعله جنگ را روشن گذاشته می‌رود

وی می‌گوید: یکی از دلایلی که رئیس‌جمهور و تیمش اقدامات محتاطانه‌ای در افغانستان برداشتند این است که زمان، توجه و منابع رهبری و ارتش ما را از قید افغانستان آزاد کرده و بر آنچه که ما به‌عنوان چالش‌های قرن 21 می‌دانیم که عمدتا در منطقه اقیانوس هند-آرام در ارتباط هستند، تمرکز کنیم.

پیش از این، جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که تصمیم به خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از افغانستان را گرفته است و قصد دارد به طولانی‌ترین جنگ امریکا خاتمه دهد. وی زمان خروج آخرین نیروهای امریکایی از افغانستان را 11 سپتمبر سال روان میلادی ذکر کرد و گفت که روند خروج این نیروها از روز اول ماه می آغاز می‌شود.

طبق گزارش‌ها امریکا 2 هزار و 500 سرباز در افغانستان دارد. به دنبال امریکا، کشورهای ناتو نیز تصمیم گرفتند که نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند. با این حال، مقامات ارشد ارتش امریکا طرفدار حضور کوچک نیروهای امریکایی در افغانستان هستند.

دولت پیشین امریکا، در اول ماه می 2021 قرار بود تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند. ارتش امریکا حضورش را در سال 2020 در افغانستان به نصف کاهش داده بود. امریکا پس از حمله تروریستی 11 سپتمبر در نیویورک سربازانش را به افغانستان اعزام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала