تبانی با طالبان؛ روسیه اتهام جامعه اطلاعاتی امریکا را یک هراس خواند

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر تبانی با طالبان؛ روسیه اتهام جامعه اطلاعاتی امریکا را یک هراس خواند
تبانی با طالبان؛ روسیه اتهام جامعه اطلاعاتی امریکا را یک هراس خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اتهامات جامعه اطلاعاتی امریکای در خصوص تبانی روسیه با گروه طالبان را یک هراس خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که اظهارات امریکا در مورد روسیه بخاطر تبانی با گروه طالبان برای کشتار سربازان امریکایی در افغانستان یک گمانه‌رنی و هراس از جانب جامعه اطلاعاتی امریکا است.

دریافت اطلاعات جدید؛ کمک امریکا به گروه های تروریستی در افغانستان ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
دریافت اطلاعات جدید؛ کمک امریکا به گروه های تروریستی در افغانستان ادامه دارد

او گفت: "با توجه به اتهاماتی که در جلسه مطبوعاتی کاخ سفید در برابر روسیه بخاطر پرداخت انعام به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان ابراز شد. که اطلاعاتی همچنان در سطح پایین یا متوسط قرار دارد. ما از واشنگتن خواستار ارائه حقایق هستیم، که بر چی اساس چنین اظهاراتی بیان می‌شود. دوباره اعلام می‌کنم که اتهامات مطرح شده چیزی بیش از حدس و گمان و هراس جامعه اطلاعاتی امریکا نیست".
با این حال، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان همچنان اعلام کرد که که ایالات متحده امریکا در این خصوص این اطلاعاتی ندارد.
این در حالی‌ست که پسکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته پنج‌شنبه (15 اپریل)، اعلام کرد که امریکا فکر می‌کند روسیه باید در مورد "تبانی روسیه با طالبان" توضیح دهد.
او تاکید کرد که از جامعه اطلاعاتی امریکا خواسته شده است که تا این موضوع را در چارچوب کلی (سیاست امریکا و روسیه)، مطالعه کند.
اواخر ماه جون سال گذشته، نشریه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی امریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала