وقتی که بایدن قادر به تلفظ نام خانوادگی پوتین نیست

© REUTERS / TOM BRENNERوقتی که بایدن قادر به تلفظ نام خانوادگی پوتین نیست
وقتی که بایدن قادر به تلفظ نام خانوادگی پوتین نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در اولین سخنرانی خود در مورد روابط بین کشورها قادر به تلفظ نام خانوادگی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نبود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنرانی جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا از طریق یوتیوب کاخ سفید پخش شد.

آقای بایدن شروع به صبحت کرد و در جریان سخنرانی اش چیزی غیرقابل فهم، مانند «رئیس‌جمهور کلونین» گفت. سپس بلافاصله اشتباه خودش را اصلاح کرد.

با این حال، در جریان سخنرانی اش، او یک بار دیگر با بیان این که امریکا نمی‌خواهد دوره «واکسی... تشدید و درگیری با روسیه» را آغاز کند، اظهار نظر کرد.

در ماه مارچ، بایدن در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به‌عنوان رئیس‌جمهور امریکا سخنان خود را از روی کاغذ می‌خواند. در تصاویر منتشر شده از کنفرانس مطبوعاتی، بایدن یک تکه کاغذ را در دستان خود نگه داشته است. یکی از آنها آماری مربوط به وضعیت زیرساخت های ایالات متحده امریکا و مقایسه آن با چین را نشان می‌دهد و در یک عکس دیگر بروشوری (دفترک) با نام و عکس خبرنگاران در دست دارد که شماره های مشخص شده در مقابل آنها قرار دارد.

دولت امریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای علاوه بر اعلام تحریم‌های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات امریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده‌اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم کرده و از آن‌ها درخواست کرد امریکا را ترک کنند.

این تحریم‌ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس‌جمهور امریکا وضع شده‌ و از 14 جون امسال اجرایی می‌شوند،  6 شرکت روس فعال در زمینه تکنالوژی را نیز در بر می‌گیرند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم‌های امریکا و اقدام این کشور در اخراج 10 دیپلمات روس پاسخ خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала