کابلوف: اطلاعاتی از دست داشتن روسیه در حمله به سربازان امریکایی در افغانستان ارائه نشد

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کابلوف: امریکا هیچ اطلاعاتی را در مورد تبانی روسیه با طالبان ارایه نکرد
کابلوف: امریکا هیچ اطلاعاتی را در مورد تبانی روسیه با طالبان ارایه نکرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان تاکید دارد که امریکا در خصوص تبانی روسیه با طالبان هیچ اطلاعاتی در دست ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت امور خارجه این کشور می گوید که با وجود اظهارت کاخ سفید، واشنگتن همچنان از طریق کانال های دیپلماتیک هیچ اطلاعاتی را در مورد سازماندهی روسیه بخاطر کشتار سربازان امریکایی در افغانستان ارائه نکرده است.

تبانی با طالبان؛ کاخ سفید خواستار توضیح روسیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
تبانی با طالبان؛ کاخ سفید: روسیه باید در این مورد توضیح دهد

 او افزود: "هیچ اطلاعاتی در این مورد ارایه نشده است، از طرف های امریکایی این واضح است، آنها هیچ اطلاعاتی ندارند".

یک مقام بلندپایه امریکایی اعلام کرد که استخبارات امریکا به صورت کم یا متوسط بدین باور است که ظاهرا روسیه در سال 2019، برای  طالبان بخاطر حملات شان به نیروهای ارتش و ائتلاف چنین پیشنهادی داده است.

او افزود که روسیه ظاهرا این کار را از طریق کانال های دیپلماتیک، استخباراتی و نظامی با پیام واضح و روشنی را در این خصوص انجام داده است.

این در حالی‌ست که پسکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته پنج‌شنبه (15 اپریل)، اعلام کرد که امریکا فکر می‌کند روسیه باید در مورد "تبانی روسیه با طالبان" توضیح دهد.

او تاکید کرد که از جامعه اطلاعاتی امریکا خواسته شده است که تا این موضوع را در چارچوب کلی (سیاست امریکا و روسیه)، مطالعه کند.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ امریکا شعله جنگ را روشن گذاشته می‌رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ امریکا شعله جنگ را روشن گذاشته می‌رود

اواخر ماه جون سال گذشته، نشریه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی امریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای امریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: "کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است".

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که گزارش روزنامه امریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала