آمریکا: چین در فضا در حال مسلح شدن است

© Depositphotos.com / RottenmanСпутник в космосе у Земли
Спутник в космосе у Земли  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
گزارش سرویس اطلاعاتی ایالات متحده می گوید، کشور چین سلاح‌ها و لیزرهای مستقر در فضا دارد که برای از بین بردن ماهواره‌ها ساخته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "ایسنا" سرویس اطلاعاتی ایالات متحده در گزارش سالانه خود می‌گوید چین با تمرکز ویژه بر هدف قرار دادن ماهواره‌های ایالات متحده در تلاش است تا از فضا استفاده تسلیحاتی کند.

این گزارش که در تاریخ 9 آپریل منتشر شده است، جزئیات زیادی درباره تهدیدات بالقوه مختلف برای ایالات متحده دارد و یک بند کوچک مربوط به فضا وجود دارد که از برنامه‌های بالقوه ارتش آزادی بخش خلق چین نام می‌برد.

آن طور که در این گزارش عنوان شده، سرویس اطلاعاتی ایالات متحده معتقد است که ارتش چین به ادغام سرویس‌های فضایی مانند شناسایی و موقعیت یابی ماهواره‌ای، ناوبری و زمان‌بندی و ارتباطات ماهواره‌ای در سلاح‌ها و فرماندهی و کنترل خود برای نابودی برتری اطلاعاتی ارتش ایالات متحده در فضا ادامه می‌دهد.

 آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2019
آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا

در این گزارش آمده است که ارتش چین دارای توانایی‌های تسلیحاتی فضایی برای هدف قرار دادن ماهواره‌های ایالات متحده و متحدان آن است.

گفته می‌شود چین دارای سلاح‌های ضد ماهواره‌ای فضایی و همچنین موشک‌های زمینی و لیزرهایی است که به ترتیب برای از بین بردن ماهواره‌ها یا آسیب رساندن به حسگرهای خاص ماهواره‌ها ساخته شده‌اند.

چین مطمئناً یکی از اعضای اصلی مسابقه فضایی جهان است. بر اساس این گزارش، چین در نظر دارد یک ایستگاه فضایی بین سال‌های 2022 تا 2024 در مدار زمین مستقر کند. این کشور همچنین مأموریت‌های قمری را در نظر دارد، با این امید که در آینده همراه با روسیه یک ایستگاه مداری در ماه نیز احداث کند.

فضاپیمای "تیان‌ون-1"(Tianwen-1" چین اولین کاوشگر این کشور در مریخ، در فبروری امسال در حال حرکت کامل در این سیاره گزارش شد و چین را تبدیل به ششمین کشور در جهان کرد که با موفقیت کاوشگری را به سیاره سرخ می‌فرستد. اما در مقابل، ایالات متحده نیز "نگهبانان" فضایی خود را دارد که بخشی از نیروهای فضایی برای محافظت از ایالات متحده و متحدانش در فضا و همچنین از زمین هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала