سازندگان «اسپوتنیک وی» خواستار پژوهش درباره پیوند لخته شدن خون با واکسین ها شدند

© REUTERS / Jon Nazcaسازندگان «اسپوتنیک وی» خواستار پژوهش درباره پیوند لخته شدن خون با واکسین ها شدند
سازندگان «اسپوتنیک وی» خواستار پژوهش درباره پیوند لخته شدن خون با واکسین ها شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
توسعه دهندگان «اسپوتنیک وی» از مقامات نظارتی دارو در سراسر جهان خواسته اند تا مطالعه ای را که دانشگاه آکسفورد درباره پیوند لخته های خون به عنوان واکنش نامطلوب واکسیناسیون و بکار گیری از انواع گوناگون واکسین کووید-19 انجام داده است، از نزدیک بررسی کنند.
Бутылочка с вакциной от коронавируса на фоне логотпипа Pfizer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
فایزر: هیچ موردی از لخته شدن خون بیماران پس از واکسیناسیون ثبت نشده

به گزارش اسپوتنیک، سازندگان واکسین ضد ویروس کرونای روسی «اسپوتنیک وی» در تویترش نوشته است، که دانشگاه آکسفورد مطالعه مهمی را بر اساس داده های بیش از 489،000 گیرنده واکسین mRNA منتشر کرده است، که نشان می دهد خطر لخته شدن خون واکسین های mRNA (Pfizer و Moderna) بیشتر از واکسین استرازنکا است.

بر پایه این پژوهش، تزریق واکسین های استرازنکا و جانسون اند جانسون به دلیل لخته شدن خون در وریدهای مغز سفارش شده است که باید به حالت تعلیق در آیند. 

در این پژوهش برای واکسین استرازنکا پنج مورد در هر میلیون نفر و در واکسین فایزر و مدرنا 4 نفر در هر میلیون در نظر گرفته شده است. 

در همین حال، سازمان غذا و داروی آمریكا و مراكز كنترل و انتشار بیماری های این کشور توصیه كرده اند، كه بخش دارویی جانسون و جانسون، داروی واکسیناسیون COVID-19 را "به دلایل احتیاط" به حالت تعلیق درآورد. جانسون و جانسون با صدور بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که تصمیم گرفته است، که استفاده از واکسین ویروس کرونا را در اروپا به تعویق بیندازد. این شرکت گفت از موارد لخته شدن خون پس از واکسیناسیون مطلع است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این عوارض مشابهی هنگام بکار گیری واکسین استرازنکا ثبت شده بود. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала