صدیقی: باید تماس‌های جهانی با طالبان محدود شود

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است
صدیقی: زمان گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان تعین نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
معاون وزارت داخله کشور اعلام کرد که پس از رد روند صلح توسط طالبان باید ضمن محدودیت تماس‌های جهانی با این گروه، از حضور آن‌ها در رسانه‌ها نیز جلوگیری شود.

صدیق صدیقی» معاون سیاست‌گذاری و استراتژی وزارت داخله  در پی اعلام توقف گفت‌وگوها توسط طالبان گفت: پس از رد روند صلح، اکنون زمان آن رسیده که تحریم‌‎ها و فشار بیشتر جهانی بر طالبان اعمال شود.

 طالبان امتیاز بیشتر از روند صلح  بدست می آودند تا در جنگ         - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.03.2021
طالبان امتیاز بیشتر از روند صلح بدست می آودند تا در جنگ

وی افزود: در دو سال اخیر به طالبان آزادی بی قید و شرطی داده شد تا از جنگ دست بردارند و صلح کنند، شش هزار زندانی‌ آنها آزاد شدند، به شماری از کشورهای مورد علاقه خویش سفر کردند، دفتر سیاسی قطر را به بهانه‌ صلح تقویت کردند، امتیاز گرفتند و مهم‌تر از همه برای روایت سازی خشن و پیروزی افراطیت از رسانه های ما استفاده کردند.

صدیقی در ادامه اظهارداشت که روند مذاکرات در قطر خلاءهای جدی داشت و نتوانست طالبان را به قبول صلح وادار کند و در مقابل این گروه به تبلیغات و سربازگیری ادامه داد.

معاون وزارت داخله  کشور همچنین تاکید کرد: تماس‌های جهانی طالبان باید محدود شود و مهم‌تر از همه، باید ‌از حضور این گروه در رسانه‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد که رسانه‌های افغانستان در برابر این گروه باید دقت بیشتری انجام دهند. آزادی بیان ما که به بهای سنگین حفاظت می‌شود، باید در اختیار یک گروه تروریستی قرار نگیرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از اعلام تعویق 5 ماهه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان روزهای گذشته در بیانیه‌ای تصریح کرد: تا وقتی که همه نیروهای خارجی از کشور ما خارج نشوند، ما در هیچ کنفرانسی که در آن درباره افغانستان تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت نخواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала