اعلام آمادگی واشنگتن برای دفاع از جاپان با سلاح هسته‌ای

CC BY 2.0 / U.S. Air Force/Master Sgt. Lance Cheung / B-1B Lancer over Nevadaاعلام آمادگی واشنگتن برای دفاع از جاپان با سلاح هسته‌ای
اعلام آمادگی واشنگتن برای دفاع از جاپان با سلاح هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
واشنگتن اعلام کرده که در صورت نیاز آماده است با استفاده از سلاح هسته‌ای از جاپان دفاع کند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا  در بیانیه ای که دنبال گفتگوهای سران آمریکا و جاپان از سوی کاخ سفید منتشر شد، بار دیگر بر عزم خود برای دفاع از جاپان با استفاده ازسلاح هسته ای بر اساس پیمان همکاری متقابل و تضمین های امنیتی که در سال 1960 میان دو کشور انعقاد یافت، پافشاری کرد.

عقب‌نشینی جاپان از طرح استقرار سیستم‌های دفاع راکتی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2020
عقب‌نشینی جاپان از طرح استقرار سیستم‌های دفاع راکتی امریکا

این سند اساس قانونی اتحاد جاپان و ایالات متحده است. این توافق نامه، به ویژه ، استفاده واشنگتن از سلاح های کشتار جمعی را پیش بینی نموده است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یوشیهیده سوگا نخست وزیر جاپان طرفدار صلح و ثبات در تنگه تایوان هستند.

گفتنی است،جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی با یوشیهیده سوگا ، نخست وزیر جاپان گفت: «جاپان و ایالات متحده جزو دو دموکراسی قوی در این منطقه هستند و ما به پیشبرد و دفاع از ارزش‌های مشترک از جمله حقوق بشر و حاکمیت قانون متعهد هستیم. ما برای اثبات اینکه دموکراسی‌ها هنوز می‌توانند رقابت کنند و در قرن بیست و یکم پیروز شوند، با یکدیگر همکاری می‌کنیم و می‌توانیم برای مردم خودمان در مواجه با تغییر سریع جهان حاصلی داشته باشیم.»

این مقام‌ها همچنین بر لزوم مقابله با چالش‌هایی در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی تاکید کردند .

آژانس کیودو  متذکر شده است که ذکر مستقیم نام تایوان در بیانیه مشترک رهبران دو کشور برای اولین بار در 52 سال گذشته گرفته شد. آخرین باری چنین عبارتی در سندی پس مذاکرات ایساکو ساتو نخست وزیر جاپان و ریچارد نیکسون رئیس جمهور آمریکا در سال 1969 به کار رفت.

رهبران دو کشور همچنین نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت حقوق بشر در هنگ کنگ و منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور چین ابراز داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала