افشای سوء استفاده پمپئو و همسرش از امکانات دولتی

© AP Photo / Janek Skarzynskiافشای سوء استفاده پمپئو و همسرش از امکانات دولتی
افشای سوء استفاده پمپئو و همسرش از امکانات دولتی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و همسرش بار دیگر به سوء استفاده از امکانات دولتی و گماردن کارمندان وزارت خارجه به کار های شخصی خود شان متهم شدند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Politico روز جمعه (16 آپریل)  با استناد  از گزارش  یک نهاد دیده بان دولتی در آمریکا نوشت: مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا قوانین اخلاق فدرال را در زمینه استفاده از منابع ناشی از مالیات شهروندان آمریکایی نقض کرده بود.

جو بایدن ترامپ را متهم به سوء استفاده از امکانات دولتی کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.10.2019
جو بایدن ترامپ را متهم به سوء استفاده از امکانات دولتی کرد

بر اساس گزارش این نهاد دولتی  آمریکا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و همسرش بیش از 100 بار از کارکنان وزارت خارجه این کشور خواسته بودند کار‌های شخصی آن‌ها را انجام دهند. در این گزارش که اداره کل بازرسی وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، آمده است پمپئو و همسرش از یک مستخدم سیاسی و دیگر کارکنان دفترش می‌خواستند کار‌هایی نظیر "برداشتن اقلام شخصی، برنامه ریزی برای مراسمات بی ارتباط با ماموریت وزارت خارجه، و اجرای امور شخصی نظیر مراقبت از حیوانات خانگی؛ وقت گرفتن برای آرایشگاه و پست کردن کارت‌های شخصی کریسمس" صورت دهند.

براساس ایمیل‌های افشا شده، همسر وزیر خارجه پیشین آمریکا از کارمندان عالی‌رتبه این وزارتخانه خواسته بود تا در یک هفته کریسمس برای تکمیل کارت های تبریکی شخصی این خانواده کار کنند.

سوزان پمپئو، همسر وزیر خارجه پیشین آمریکا از ایمیل شخصی خود برای درخواست از تونی پورتر، دستیار دیرینه و کارمند وزارت خارجه آمریکا استفاده کرده و از وی خواسته تا به او در تکمیل این کارت پستال‌ها کمک کند.

انتشار این ایمیل در حالی صورت گرفته که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای چندین ماه در حال تحقیق درباره شرایط به وجود آمده حول محور اخراج ناگهانی استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала