ایران مظنون به خرابکاری در تأسیسات هسته ای نطنز را شناسایی کرد

© AFP 2023 / Iran Atomic Organization (aeoinews)ایران مظنون به خرابکاری در تأسیسات هسته ای را شناسایی کرد
ایران مظنون به خرابکاری در تأسیسات هسته ای را شناسایی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
مقام های ایرانی نام مظنون خرابکاری در تأسیسات هسته ای در نطنز را افشا کردند. 
رسانه: اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
رسانه: اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کرد

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دولتی ایران در بیانیه ای گزارش داد، که رضا کریمی 43 ساله متهم به خرابکاری در نطنز به خارج از این کشور فرار کرده و به عنوان عامل خرابکاری در نطنز شناسایی شده است.سازمان انرژی اتمی ایران در تاریخ 11 اپریل گفت، که در شبکه توزیع برق در کارخانه غنی سازی اورانیوم نطنز حادثه ای رخ داده است. سانتریفیوژهای زیرزمینی از انرژی خارج شدند.
به گفته منابع در نیویورک تایمز، اطلاعات اسرائیلی ممکن است در این حمله نقش داشته باشد. گفته می شود که خسارت ناشی از انفجار بوده است.


توافقنامه برنامه هسته ای ایران
در سال 2015، ایران با شش کشور (انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده امریکا، فرانسه) روی یک برنامه مشترک توافق کرد که شامل رفع محدودیت های تهران در مقابل امتناع از غنی سازی اورانیوم برای اهداف نظامی است. این معامله تا ماه می 2018 ادامه داشت، زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا بود، یک جانبه از توافق خارج شد و تحریم های سخت را بازگرداند.
یک سال پس از آن، تهران کاهش تدریجی تعهدات خود را اعلام کرد و در پایان سال 2020 ، مقامات قانونی را تصویب کردند که تصور می کند رفع تحریم ها برعکس - با تشدید فعالیت های هسته ای دنبال خواهد شد.
دانشمندان هسته ای ایران غنی سازی اورانیوم را به 60 درصد (توافق هسته ای غنی سازی 3.67 درصد فرض می کند) آغاز می کنند و همچنین توانایی بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را از 23 فیبروری محدود می کنند. این قانون برای استفاده از سانتریفیوژهای قدرتمندتر پیش بینی کرده است ، آنها فقط در یک مرکز در نطنز قول دادند که هزار دستگاه دیگر راه اندازی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала