دانشمند آمریکایی تحریم های آمریکا علیه را روسیه اشتباه خواند

© Fotolia / AlexkichНадпись "санкции", сложенная из кубиков между флагами США и России
Надпись санкции, сложенная из кубиков между флагами США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
یک دانشمند علوم سیاسی آمریكا تحریم های ایالات متحده علیه روسیه را غلط و نادرست خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور آناتول لیوین استاد علوم سیاسی در دانشگاه جورج تاون در قطر در مقاله ای که در پورتال Responsible Statecraft  منتشر شده است می‌نویسد: ایالات متحده باید وضعیت واقعی امور را ارزیابی کند. وی تحریم های اخیر آمریکا علیه روسیه را نادرست و اشتباه خواند.

این دانشمند علوم سیاسی آمریکا در ادامه گفت: «وسواس در مورد تهدیدهای مرگبار از جانب روسیه  "زامبی"  زمان جنگ سرد است که باید پس از پایان آن به خاک سپرده می شد. بایدن گفت که او به سه دلیل تحریم می کند – همه این دلایل اشتباه است».

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
تحریم های جدید امریکا علیه روسیه مشکلات زیاد را با خود دارد

به گفته لیوین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا اکنون باید از این عقیده كه دیگر كشورها را می توان با كمك تحریم ها تابع منافع آمریكا کند، دست بكشد.کارشناس آمریکایی سه نکته اصلی را که انگیزه ایجاد محدودیت هاست، ارزیابی کرد. اول، داستان هک نرم افزار SolarWinds.

به گفته این استاد دانشگاه آمریکا، این یک حمله نیست، بلکه جاسوسی سایبری است که مشابه آن را واشنگتن علیه سایر کشورها انجام داد است. کارشناس خاطر نشان کرد که ایالات متحده به هیچ وجه اسرائیل را به دلیل خرابکاری سایبری علیه ایران محکوم نکرد.

لیون همچنین به موضوع ادعای تلاش روسیه برای دخالت در انتخابات ایالات متحده پرداخت. وی تأکید کرد که واشنگتن نیز به نوبه خود آشکارا از مخالفان روسیه حمایت می کند. این متخصص در پایان نتیجه گیری نموده است که دولت بایدن قبل از اعمال تحریم ها باید درباره این موضوعات فکر می کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق قبل از اینکه واشنگتن این "راه خطرناک" را طی کند ، اتفاق خواهد افتاد.

گفتنی است روز پنجشنبه 15 آپریل دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی ازجمله 6 شرکت فعال در زمینه فناوری، وضع کرد. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای دلیل وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه را دخالت این کشور در انتخابات آمریکا و سازماندهی حمله سایبری اعلام کرد. بر پایه این تحریم‌ها از ده دیپلمات روس که به جاسوسی متهم شده‌اند، خواسته شده تا خاک ایالات متحده را ترک کنند.

 این اقدام آمریکا احتمالا به تنش‌های کنونی میان دو کشور شدت بیشتری خواهد بخشید چنان که روسیه در نخستین واکنش به این اقدام آمریکا، «جان جی. سالیوان»، سفیر ایالات متحده در مسکو را به وزارت خارجه خود فراخواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала