قتل مرموز دوجوان در بلخ؛ معترضان خواستار اجرای عدالت شدند

© #https://twitter.com انفجاری در بلخ 18 کشته و زخمی بر جای گذاشت
 انفجاری در بلخ 18 کشته و زخمی بر جای گذاشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
هزاران تن از شهرواند مزار شریف در واکنش به کشته شدن دو تن از جوانان این ولایت در یک گردهمایی خواهان تامین عدالت شدند. اعضای خانواده کشته‌شده‌ها ادعا دارند که این دو جوان از سوی نیروهای ویژه امنیتی کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "پژواک" هزاران تن از شهروندان مزارشریف پیکر دو جوان کشته شده را که مدعی هستند به دست نیروهای ویژه امنیتی کشته شده‌اند، از روضه مبارک تا مقر شورای ولایتی بلخ انتقال دادند.

کشته شدن تک تیرانداز گروه طالبان در بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
کشته شدن تک تیرانداز گروه طالبان در بلخ

این معترضان می‌گویند که شب 25 حمل شماری از افراد مسلح با لباس اردوی ملی، نیمه‌های شب بر مردم کارته حسینی واقع جنوب شهر مزارشریف حمله ور شده و بدون موجب خانه‌های مردم را تلاشی کرده و دست به اهانت زنان، کودکان و محاسن سفیدان زده‎‌اند.

به گفته معترضان، در جریان این تهاجم دو جوان را به نام‌های سید اکبر و سید امین در بستر خواب شان به شهادت رسانده و اجساد شان را نیز با خود برده‌اند.

این معترضان با شعارهای «ما عدالت می‌خواهیم» از حکومت و نهادهای مسئول می‌خواهند که عاملان این حادثه را شناسایی و مجازات نمایند تا هم مرحمی باشد بر زخم‌های خانواده‌های شهدا و هم عبرتی باشد برای دیگران.

نیروهای امنیتی تاکنون در این باره ابراز نظر نکرده‌اند؛ اما ربابه نایبی، معاون اجتماعی والی بلخ می‌گوید که این رویداد به گونۀ عادلانه بررسی خواهد شد: «تا زمانی‌که حقیقت را درنیابیم، این مسله را تعقیب می‌کنیم.»

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала