گفت و گوی تیلیفونی وزیران خارجه افغانستان و هند

© Mohammed Haneef Atmar Twitter گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند
گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
وزیران امور خارجه افغانستان و هندوستان درباره روند صلح و گسترش پیوندهای دوجانبه گفت و گو کردند. 
گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2021
گفت و گوی تیلیفونی اتمر با وزیر خارجه هند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۰ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه امروز با داکتر سوبرامنیام جی شنکر وزیر خارجهٔ هند در مورد پروسهٔ صلح، گسترش روابط دوجانبه، و تقویت همکاری‌های منطقه‌یی به‌ویژه پس از خروج نیروهای حمایت قاطع از افغانستان، گفتگو کرد.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که وزیر امور خارجه از همکاری‌های همیشگی هند به‌ویژه در بخش مبارزه با کوید۱۹ قدردانی نموده،‌ ابراز امیدواری کرد که گسترش ویروس کرونا به‌زودی در هند مهار گردد.
این وزارت افزوده است، که در این ملاقات آقای اتمر روی آخرین تحولات از جمله پایان حضور نظامی امریکا و فصل جدید همکاری‌های افغانستان و امریکا در بخش‌های امنیتی، سیاسی و توسعوی در مرحلهٔ پساخروج روشنی انداخت و گسترش‌ همکاری‌های منطقه‌یی را در موفقیت پروسهٔ صلح مهم و بااهمیت خواند.
در پایان خبرنامه وزارت خارجه افغانستان نوشته است، که جی‌شنکر حمایت همیشگی کشورش را از افغانستان صلح‌آمیز و باثبات بازگو نموده، از نقش فعال هند در راستای تقویت همکاری‌های منطقه‌یی برای رسیدن به راه حل سیاسی جامع و تأمین صلح پایدار در افغانستان اطمینان داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала