خریداری واکسن اسپوتنیک وی توسط اسلوونی قبل از تصویب اتحادیه اروپا

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر خریداری واکسن اسپوتنیک وی توسط اسلوونی قبل از تصویب اتحادیه اروپا
 خریداری واکسن اسپوتنیک وی توسط اسلوونی قبل از تصویب اتحادیه اروپا    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
کشور اسلوونی قصد دارد که قبل از تصویب اتحادیه اروپا واکسن "Sputnik V" خریداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، موسسه ملی بهداشت عمومی اسلوونی (NJIZ) می گوید، مقامات این کشور قصد دارند واکسن ضد کرونا ویروس"Sputnik V" ساخت روسیه را قبل از تصویب توسط آژانس دارویی اتحادیه اروپا (EMA) خریداری کنند و بلافاصله پس از تصمیم تنظیم کننده ها، استفاده از آن را آغاز کنند.

دانشمندان: حتی یک دوز واکسین اسپوتنیک وی موثر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
دانشمندان: حتی یک دوز واکسین اسپوتنیک وی موثر است

گروه مشاوره واکسیناسیون NJIZ به مقامات اسلوونی توصیه کرده است، واکسنهای COVID-19 از جمله  "Sputnik V" روسی را پیش از تأیید EMA خریداری کنند.

آژانس دولتی اسلوونی STA به نقل از نماینده این موسسه خبر داد، بویانا بیوویچ، رئیس گروه، تصریح کرد که این داروها در انبارهای به اصطلاح قرنطینه نگهداری می شوند و بلافاصله پس از تأیید تنظیم کننده می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

گفتنی است که از ابتدای شیوع همه گیر، از میان جمعیت 2 میلیونی حدود 230826 بیمار ویروسی کرونا در اسلوونی شناسایی شده اند، که از جمله 4147 نفر جان های خود را از دست داده اند.

واکسن اسپوتنیک وی در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است. نشریه معتبر علمی «لنست» به تازگی در گزارشی نتایج مثبت آزمایش‌های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت کننده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала