بیرون شدن یک قطار مسافربری از ریل در مصر

© Photo / Twitter / Requبیرون شدن یک قطار مسافربری از ریل در مصر
بیرون شدن یک قطار مسافربری از ریل در مصر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
یک قطار مسافربری در ولایت کالیوبیا مصر از خط بیرون و منجر به کشته شدن هشت نفر شد. 

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی العربیه امروز یکشنبه 18 اپریل گزارش داد، که یک قطار مسافربری در مصر از ریل خارج و منجر به کشته شدن هشت نفر شد. 
قطار در حال حرکت از شهر منصور به قاهره بود. پس از تصادف چندین ماشین واژگون شد. این حادثه در منطقه ایستگاه راه آهن توح در ولایت کالیوبیا رخ داد. کامل الوزیر وزیر حمل و نقل و ارتباطات عازم محل رویداد این قطار شده است.

به گفته وی، بیش از 20 مسافر زخمی شده اند.
یک کمیسیون فنی فوری برای کشف دلایل واقعی واژگونی واگن های قطار ایجاد شده است.

در همین حال برخی رسانه ها نوشته اند، که واژگونی قطار در مسیر قاهره به شهر منصوره، تاکنون هشت کشته و 109 زخمی به جا گذاشته است. این قطار در نزدیکی شهر «طوخ» در شمال قاهره واژگون شده است.

مقامات مصری نقض فنی را عامل واژگونی این قطار بیان کرده‌‌اند. در پی این حادثه دهها آمبولانس و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شده و زخمیان به درمانگاه ‌های شهر طوخ و قاهره منتقل شده‌اند.

رسانه‌های مصری نیز نوشته‌اند، که راننده قطار و کمک راننده و هشت مسئول راه‌آهن شهر «طوخ» در پی این حادثه بازداشت شده‌اند.

در تاریخ 16 ماه حمل نیز در پی برخورد دو قطار مسافربری در ولایت «سوهاج» مصر در کرانه غربی رود نیل، دستکم 32 نفر جان باخته و 66 نفر زخمی شدند.

در یک ماه گذشته چندی حادثه پی در پی در مصر، فضای سیاسی و اجتماعی این کشور را مشغول به خود کرده است. بسته شدن کانال سوئز به علت به گل نشستن کشتی باری جاپانی، برخورد مرگ‌بار دو قطار و ریزش یک ساختمان ده طبقه در قاهره با 20 کشته و زخمی و اکنون نیز واژگونی قطار، حوادثی است که مصر در یک ماه گذشته به خود دیده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала