Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قهرمانی بارسا در کوپا؛ لبخند دوباره مسی و امید برای آینده ( اختصاصی اسپوتنیک )

© REUTERS / Juan MedinaEl delantero del FC Barcelona Lionel Messi durante el partido contra el Valladolid
El delantero del FC Barcelona Lionel Messi durante el partido contra el Valladolid - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
عضو شوید
بارسلونا با قهرمانی در رقابت‌های این فصل جام حذفی، بدون‌شک انگیزه مضاعفی برای ادامه فصل خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، هواداران بارسلونا قهرمانی بارسا در کوپا دل ری آنهم با شکست پرگل بیلبائو‌‌‌ را باید به فال نیک بگیرند، زیرا این قهرمانی میتواند شرایط این‌ تیم‌ را برای ادامه فصل و قهرمانی در لالیگا دگرگون کند.

تلاش برای قهرمانی در لالیگا

بارسا نزدیک‌ به یک و‌نیم‌ سال است که هیچ جامی نبرده بود و با‌ توجه به حذف های متوالی از لیگ قهرمانان و رقابت سخت برای قهرمانی این فصل لالیگا، این جام میتواند استرس این تیم را در ادامه فصل کم کند. حالا بارسا میتواند فصل را با قهرمانی در لیگ و جام حذفی تمام کند و این حتی با وجودی که تیم کومان قهرمانی در اروپا را از دست داده، برای هواداران رضایت بخش خواهد بود.

مسی به آرامش رسید

شاید خوشحال ترین بارسایی دیشب، لیونل مسی بود. کسی که پس از کاپیتان شدنش نخستین جام قهرمانی را بعنوان کاپیتان آبی اناری ها روی سر برد. قهرمانی دیشب بدون شک به مسی انگیزه فراوان برای تمدید قرارداد خواهد داد، زیرا پس از پایان بازی دیشب همه هم تیمی ها سعی داشتند با او عکس یادگاری بگیرند و مسی نیز از اهمیت حضورش در بارسا به شدت احساس آرامش خواهد کرد.

البته بدون شک او برای تمدید قرارداد با بارسا شرط های دیگر از جمله ساختن یک تیم رقابتی در لیگ قهرمانان برای فصل بعد دارد که باید دید لاپورتا و تیم مدیریتی اش در این خصوص چه قدمی را برای قوی شدن بارسا برخواهند داشت.

کومان دیگر بازنده بازی های بزرگ نیست

بسیاری از کارشناسان و حتی هواداران بارسا معتقدند رونالد کومان ناکام بازی های بزرگ است، زیرا تیم او توانایی بازی در مقابل تیم های قدر را ندارد. به طور مثال میتوان به شکست در مقابل یوونتوس در نیوکمپ، پی اس جی در لیگ قهرمانان، ال کلاسیکو در دو بازی رفت و برگشت لالیگا و شکست در فینال سوپر کاپ برابر بیلبائو ( فینال دو ماه پیش ) اشاره کرد.

اما پیروزی قاطعانه 4 بر 0 دیشب نشان داد، کومان رفته رفته تاکتیک و برنامه هایش را در بارسا پیدا کرده و قهرمانی دیشب نیز بار انتقادات را از روی این مرد هلندی کم خواهد کرد.

البته کومان در ادامه فصل فرصتی دیگر برای اشتباه کردن ندارد، زیرا در حال حاضر 4 تیم به صورت یکسان با توجه به نزدیکی امتیازات شانس قهرمانی دارند و در صورتی که بارسا بخواهد در ادامه فصل در لالیگا امتیاز از دست دهد، قهرمانی لیگ از این تیم دور خواهد شد.

با این حال گاهی اوقات همان طور که نیاز است برای برد در یک بازی به گل دست پیدا کنی، برای تیم های بزرگی مثل بارسا هم نیاز است به یک جام برسند. درست است که بارسا امسال دوباره هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان ندارد و این موضوع میتواند مسی را دوباره از دو جایزه بهترین بازیکن یوفا و سال دور کند، اما با تمام تلخ کامی های این فصل، تیم کومان اگر بتواند لالیگا را هم در این فصل بگیرد، با کسب دو گانه داخلی اسپانیا، میتوان به آینده این تیم در فصل بعد خوش بین بود.

به قلم فیروز مشعوف (سردبیر بخش ورزش اسپوتنیک افغانستان) 

جشن قهرمانی بارسا در زمین 

جشن قهرمانی بارسا در رختکن با لاپورتا 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала