احتمال تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در ترکیه

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در ترکیه
احتمال تولید واکسن اسپوتنیک وی در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
یک تن از اعضای شورای علمی ستاد مبارزه با کرونا در ترکیه از احتمال تولید واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه در آن کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، افشین امره کایپماز، یکی از اعضای هیات علمی ستاد مبارزه با کرونا در صحبت با روزنامه "ینی سافاک"  گفت که ترکیه مجوز تولید واکسن روسی علیه کرونا "اسپوتنیک وی" را صادر کرده است.

 خریداری واکسن اسپوتنیک وی توسط اسلوونی قبل از تصویب اتحادیه اروپا    - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
خریداری واکسن اسپوتنیک وی توسط اسلوونی قبل از تصویب اتحادیه اروپا

وی در ادامه افزود: "آزمایشات سم شناسی بر روی واکسن "اسپوتنیک وی" در ترکیه انجام شده است و شرکتی که درخواست تولید آن را داده بود، مجوز تولید را دریافت کرده است. هزینه این واکسن در ترکیه حدود 10 دالر خواهد بود."

در همین حال یکی از اعضای شورای علمی کرونا ویروس در ترکیه گفت، آزمایشات واکسن "اسپوتنیک وی" در ترکیه ادامه دارد، اما صحبت در مورد تولید این دارو هنوز زود است.

شایان ذکر است که  واکسن اسپوتنیک وی، به عنوان نخستین واکسن ضد کرونا در ماه آگست سال 2020 در روسیه تایید شد و صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه دست اندر کار تامین مالی طرح تولید این واکسن، آن را با موسسه ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه تولید کرده است.

صندوق سرمایه گذاریهای مستقیم روسیه از ماه اکتر سال 2020 با کشورهای مختلف برای عرضه و بویژه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند و محموله هایی از این واکسن به چندین کشور نیز ارسال شده است.

این واکسن در حال حاضر در 60 کشور با جمعیت کل حدود 3 میلیارد نفر مورد تایید قرار گرفته است. تاثیرگذاری 91.6 درصدی این واکسن بر اساس انتشار داده ها در مجله پزشکی برجسته "لانست" تأیید می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала