رئیس جمهور غنی: از خروج نیرو های آمریکایی هراسی ندارم

© Photo / ARGاشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان
اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور کشور با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بر دستیابی به افغانستان بی‌طرف تاکید کرد و نقش سازمان ملل در جهت تحقق این امر را پررنگ دانست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور طی مصاحبه با شبکه خبری CNN درباره نگرانی خود از سقوط دولت در پی حمله طالبان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو گفت: من از این موضوع هراسی ندارم.

وی ادامه داد: در حقیقت طی دو سال گذشته نیرو‌های امنیتی و انتظامی افغانستان بیش از 95 درصد عملیات‌ها را انجام داده اند.

محمد اشرف غنی در ادامه به گفتگو‌های صورت گرفته با بایدن و بلینکن، رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: طی این رایزنی‌ها فصل جدیدی از همکاری‌های میان دو طرف تعریف شده است.

رسانه: پس از خروج نیروهای آمریکایی، چین به افغانستان نیروی صلح می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
رسانه: پس از خروج نیروهای آمریکایی، چین به افغانستان نیروی صلح می‌فرستد

رئیس جمهور افغانستان گفت: از جمله این همکاری‌ها می‌توان به همکاری در زمینه دفاعی، امنیتی، اقتصادی، انسان‌دوستانه و سیاسی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه افغانستان در حال حاضر یک حکومت برجسته محسوب می‌شود گفت: زمانی که تعداد بسیار زیادی از نیرو‌های بین المللی در کنارتان حضور داشته باشند، در برخی موارد چاره‌ای جز هم نظر شدن با آن‌ها وجود ندارد.

اشرف غنی با بیان اینکه در حال حاضر تصمیم‌گیری بر عهده افغانستان است تا اقدامی صورت دهد، گفت: منطقه باید واقعیات موجود را مشاهده کند.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به دلیل حضور نظامیان آمریکایی در این کشور ادامه داد: آمریکا بمنظور رقابت با قدرت‌های بزرگ و یا حتی اجرای طرحی بلند مدت برای درگیری با آن ها، در افغانستان حضور نداشت.

وی با تاکید بر اینکه افغانستان باید همیشه بی طرف بماند، گفت: این موضع دائمی باید از سمت منطقه و جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شود، زیرا این اقدام، برای ما این فرصت را ایجاد می‌کند که از تبدیل شدن افغانستان به عرصه جنگ نیابتی در منطقه جلوگیری کنیم.

اشرف غنی ضمن قدردانی از دولت بایدن، ادامه داد: در حال حاضر سازمان ملل متحد باید نقش حیاتی را بمنظور تسهیل فرایند صلح در دست گیرد، زیرا این امر به ما و کشور‌هایی همانند ایران که ارتباط مستقیمی با آمریکا ندارند، اجازه می‌دهد با یکدیگر در جهت دستیابی به استقلال، افغانستانی بی طرف و صلح‌آمیز همکاری کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала