Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رسمی؛ لیگ قهرمانان اروپا با حضور 36 تیم برگزار می‌شود

© REUTERS / Eric Gaillardلیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا تایید که رقابت‌های لیگ قهرمانان این قاره از سال 2024 با حضور 36 تیم برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، شش تیم بزرگ فوتبال انگلیس ملقب به «بیگ سیکس» ، سه تیم بزرگ ایتالیا و سه تیم بزرگ اسپانیا در حرکتی کودتا مانند تصمیم به تشکیل سوپرلیگ اروپا گرفته اند تا لیگ جدیدی را که درآمدسرشاری را نصیب این تیم‌ها می‌کند تشکیل دهند.

فلورنتینو پرز رئیس رئال مادرید  Real Madrid Başkanı Florentino Perez - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
طراح و کارگردان اصلی سوپرلیگ اروپا: فوتبال را به جایگاه واقعی آن می‌رسانیم!

با توجه به آنچه امروز انقلاب در فوتبال جهان عنوان می‌شود، اتحادیه فوتبال اروپا به اتفاق آرا تایید کرده که لیگ قهرمانان اروپا از سال 2024 با حضور 36 تیم برگزار خواهد شد؛ تصمیمی که به نظر می رسد با اتفاقات رخ داده طی ساعات اخیر مبنی بر برگزاری سوپرلیگ اروپایی ارتباط مستقیم داشته است.

بر اساس نتایجی که تیم ها در 10 بازی اول خود به دست خواهند آورد، جدول مسابقات شکل می گیرد. 8 تیم اول راهی مرحله یک هشتم نهایی می شوند و از طرف دیگر تیم های حاضر در رتبه های نهم تا بیست و چهارم مسابقات پلی آف را برگزار کرده تا هشت تیم دیگر به جمع 16 باشگاه پایانی رقابت ها صعود کنند.

تغییراتی که در لیگ قهرمانان اروپا ایجاد می شود حاکی از آن خواهد بود که 12 تیم به این مسابقات اضافه خواهند شد. همچنین در دوره اول این مسابقات هر تیم 10 بازی انجام خواهد داد؛ یعنی چهار مسابقه بیشتر از فرمت فعلی مسابقات.

گفتنی است مراحل حذفی مانند فرمت فعلی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد و به طور کلی به جای 125 بازی، 225 مسابقه انجام خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала