Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

رنسانس در فوتبال اروپا؛ سوپر لیگ اروپا رسما تاسیس شد

© Sputnik / Евгения Новоженина /  مراجعه به بانک تصاویر لیگ قهرمانان اروپا
لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
باشگاه های بزرگ اروپا با خروج از اتحادیه اروپا، سوپرلیگ اروپا را تاسیس کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رقابت‌های سوپرلیگ اروپا متولد شده است. این رقابت‌ها که قرار است با حضور باشگاه‌های معتبر اروپایی برگزار شود، مخالفت فیفا و یوفا را به همراه دارد ولی در بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا آمده که آنها مشتاق هستند تا با فیفا و یوفا همکاری نمایند.

لیگ اروپا Футбол. Лига Европы. Матч Краснодар - Валенсия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
باشگاه‌های حاضر در سوپر لیگ اروپا از اتحادیه باشگاهی اروپا خارج شدند

تیم‌های منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول، چلسی، تاتنهام، رئال مادرید، بارسا، اتلتیکو مادرید، میلان، اینتر، یوونتوس در حال حاضر باشگاه‌هایی هستند که به این رقابت‌ ورود کرده‌اند. این تیم‌ها با نامه‌ای رسمی عضویت در یوفا را به پایان رسانده‌‌اند.

بیانیه‌ای رسمی هم توسط 12 باشگاه موسس سوپرلیگ اروپا منتشرشده که فلورنتینو پرس به عنوان رئیس اول و  آندره‌آ آنیلی به عنوان نایب‌رئیس معرفی شده‌اند. همچنین انتظار می‌رود این مسابقات از ماه آگوست 2021 شروع شود.

هر 12 باشگاه حاضر در این لیگ از عضویت در اتحادیه باشگاه‌های اروپا استعفا داده‌اند، اتحادیه‌ای که آنیلی رئیس آن بود. در این بیانیه آمده است:«دوازده باشگاه معتبر فوتبال اروپا امروز گرد هم آمده‌اند تا اعلام کنند که با تأسیس مسابقات میانه هفته جدیدی به نام سوپر لیگ که تحت مدیریت باشگاه‌های موسس آن است، موافقت کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است:«باشگاه های موسس سوپرلیگ با یوفا و فیفا گفت و گوهایی خواهند داشت تا به بهترین راه حل ممکن برای برگزاری این تورنمنت و جامعه جهانی فوتبال برسند. تاسیس این سوپرلیگ زمانی سرعت گرفت که دنیای فوتبال تحت تاثیر پاندمی کرونا ضرر و زیان اقتصادی فراوانی دید.»

در طی سال های اخیر باشگاه های موسس در پی بهبودی کیفیت رقابت های فوتبال اروپایی در بالاترین سطح و به خصوص تاسیس یک سوپرلیگ با حضور بهترین های فوتبال اروپا بودند تا بتوانند هر هفته با یکدیگر مصاف دهند.»

گفته می‌شود که فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید به عنوان اولین رئیس سوپرلیگ برگزیده شده است. وی در این رابطه گفت: به رشد فوتبال در هر سطحی کمک خواهیم کرد و آن را به جایگاه شایسته خود در جهان خواهیم رساند. فوتبال تنها ورزشی در جهان است که بیش از 4 میلیارد هوادار دارد و مسئولیت ما به عنوان باشگاه‌های بزرگ، پاسخگویی به خواسته‌های آنهاست.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала