رهایی زندانیان تبادله شده با کشور ایران از بند در هرات

زندان هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
35 تن از زندانیانی که از ایران مسترد شده‌اند، روز دوشنبه(30 حمل) در هرات از بند آزاد شدند.

 به گزارش اسپوتنیک، از جمله 609 تن از زندانیان افغانستان که چند پیش دولت ایران به حکومت افغانستان تحویل داده بود 35 نفر شان از زندان مرکزی هرات رها شدند.

محمد شریف فانی، رئیس محکمه استیناف هرات با تأیید این خبر گفت: زندانیانی که توسط دولت ایران به حکومت افغانستان تحویل داده شده بود مطابق به قانون کشور با آنان برخورد می‌شود.

انتقال 306 زندانی افغان از ایران به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.03.2021
انتقال 306 زندانی افغان از ایران به افغانستان

وی بیان داشت از جمله 609 زندانی تحویل داده شده از سوی ایران تا کنون به پروند‌‌‌ه‌‌های 70 تن از این افراد رسیدگی شده است.

او یادآور شد در میان 609 تن از این زندانیان 16 نفر شان هم زنان هستند.

آقای فانی افزود شمار زیادی از این افراد بعد از بررسی پرونده‌های شان، آزاد می‌شوند اما آن عده از کسانی که جرم‌های شان سنگین است در مجازات شان تخفیف داده خواهد شد.

رئیس محکمه استیناف هرات در ادامه گفت تعداد زیادی از این افراد به جرم قاچاق مواد مخدر متهم بوده و شماری هم به جرم‌های جنایی متهم هستند.

براساس تفاهم‌نامه سال 1396 که با ایران امضا شد، دو کشور براساس این تفاهم‌نامه به استرداد زندانیان به کشورشان به توافق رسیده‌اند و تا کنون 609 تن از زندانیان از کشور ایران به افغانستان منتقل شده‌اند. براساس اطلاعات مسوولان زندان مرکزی هرات، قرار است در آینده براساس همین تفاهم‌نامه حدود پنج‌هزار زندانی افغان از زندان‌های ایران به افغانستان منتقل شوند.

 زندانیان تبادله شده که پیش از این به اتهام جرایم مختلف، براساس قوانین ایران، محکوم به مجازات شده بودند، پس از تبادله براساس قوانین افغانستان، در مدت حبس آنان تعدیل صورت می‌گیرد و براساس قوانین افغانستان محکوم به مجازات می‌‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала