قانون جدید انگلیس برای مبارزه با "کشور های متخاصم"

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
مقامالت انگلیس در نظر دارند قانون جدیدی را جهات "مقابله با کشور های متخاصم" رویکار کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه‌ی Times دولت انگلیس قصد دارد قانون جدیدی را معرفی کند که طبق آن همه افرادی که به نمایندگی از دولت های خارجی در انگلستان کار می کنند باید حضور خود را در این کشور ثبت کنند.

عصبانیت انگلیس ها از ارسال جنگنده ها برای مهار روسیه   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2021
عصبانیت انگلیس ها از اعزام جنگنده های این کشور برای "مهار" روسیه

بدینگونه مقامات این کشور قصد دارند انگلیس را در برابر "کشورهای متخاصم" مانند روسیه یا چین محافظت کنند

به گفته این روزنامه ، بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس قصد دارد با استفاده از سخنرانی برنامه ریزی شده ملکه این کشور در تاریخ 11  ماه می،قانون جدید را اعلام کند. وی در پس زمینه افزایش نگرانی ها درباره اقدامات مسکو و پکن در صدد ایجاد قوانین جدید است.

قانون جدید همانطور که روزنامه اشاره نموده است، گسترش قانون موجود در مورد تعقیب و اخراج جاسوسان خارجی، که منافع ملی انگلیس را تهدید می کنند، فراهم خواهد ساخت.

گفته می‌شود که امتناع از ثبت نام اجباری جرم محسوب خواهد شد.

مفهوم قانون ثبت نام اتباع خارجی مبتنی بر طرحی مشابه در ایالات متحده است که در آن نمایندگان خارجی باید ثبت نام خود را در وزارت عدلیه انجام دهند و همچنین گزارش فعالیت های  روزانه خود را به صورت دوره ای ارائه دهند. این قانون شامل همه کسانی می شود که از سایر کشور ها نمایندگی می کنند، از جمله مشاوران ، روزنامه نگاران و متخصصان روابط عمومی.

گفتنی است پیشتر وزارت دفاع انگلیس سندی را منتشره کرده که در آن روسیه، به دلیل تقویت توان نظامی خود، جدی‌ترین تهدید علیه امنیت اروپا و منافع لندن معرفی شده و از مسکو بعنوان نقش آفرینی زیرک و غیرقابل پیش بینی یاد شده است.

این ادعای مقامات لندن در حالی است که دولت انگلیس به تازگی خط مشی گسترش توان بالقوه هسته‌ای وافزایش کلاهک‌های هسته‌ای این کشور تا 40 درصد را در پیش گرفته است.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала