Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چفرین: روسای یونایتد و یوونتوس دروغگو هستند؛ مار در آستین پرورش دادم

© REUTERS / Alkis KonstantinidisNewly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016
Newly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
رییس اتحادیه فوتبال مدعی شد که فدراسیون های فوتبال انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، فیفا و همه مخالف برگزاری سوپر لیگ اروپا اند و روسای یونایتد و یوونتوس دروغگو هستند.

به گزارش اسپوتنیک، شکل‌گیری سوپر لیگ اروپا سبب مشکلات بزرگی در فوتبال اروپا شده و تلاش‌ها جریان دارد تا این تورنمنت را که بیشتر به سود باشگاه‌های متمول است، بایکوت شود.

لوییز فیگو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
فیگو: سوپر لیگ یک حرکت حریصانه است

در همین رابطه الکساندر چفرین رئییس یوفا موضع تندی مقابل تیمهای مدعی حضور در رقابت گرفته و حرکت آن‌ها را به «تف کردن به صورت عاشق فوتبال» تشبیه کرده است. او برنامه‌ریزی‌ها برای آغاز تورنمنتی که رقیب لیگ قهرمانان اروپا باشد را خجالت آور و خودخواهانه خواند و مدعی‌ست که تلاش‌ها برای بایکوت این رقابت‌ها ادامه دارد.

چفرین در مورد سوپر لیگ گفت:" لحظاتی بسیار دشوار و حیاتی را سری می‌کنیم. ما لیگ قهرمانان اروپای جدید را برای مدرن کردن تورنمنت‌های خود آغاز می‌کنیم. حمایت اتحادیه باشگاه های اروپا را داریم. همه باشگاه ها به واسطه لیاقتشان در این تورنمنت حضور خواهند داشت نه مثل یک فروشگاه بسته و تعطیل".
او در ادامه افزود:" حضور در لیگ قهرمانان اروپا به نتایج درون زمین بستگی خواهد داشت. فوتبال باید در مقابل این بی‌شرمی به سود برخی باشگاه های خاص، بایستد. دنیای فوتبال متحد است، دولت ها متحد هستند، جوامع متحد هستند. همه موافق هستیم که سوپرلیگ یک پروژه بی‌معنی است. فدراسیون های فوتبال انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، فیفا و همه مخالف این نقشه های پوچ هستند. اجازه این تغییر را نمی دهیم. بازیکنانی که در این تورنمنت شرکت کنند حق حضور در بازیهای ملی را ندارند".
رییس یوفا در ادامه به رؤسای یونایتد و یوونتوس تاخت و گفت:" هیچکس را ندیدم که به خوبی آنیلی (رییس یوونتوس) بتواند پشت سر هم دروغ بگوید، او یکشنبه به من گفت که تمام این شایعات دروغ است. مار در آستین خودم پرورش دادم.وی همینطور شبیه به وودوارد (رئیس اجرائی منچستریونایتد) در زندگی خودم ندیدم. او پنجشنبه با من در مورد فرمت جدید لیگ قهرمانان صحبت و اعلام رضایت کرد و گفت هفته آینده در مورد مسائل مالی صحبت می‌کنیم، اما در پشت پرده در حال تاسیس سوپرلیگ بود . واقعن متاسفم".
چفرین در مورد اشتراک بازیکنان در این رقابت‌ و محرومیت‌های شدید نیز صحبت کرد و گفت:" این بازیکنان از شرکت در مسابقات اروپایی و جام جهانی محروم خواهند شد و نمی‌توانند برای تیم‌های ملی خود به میدان بروند. امیدوارم که در اسرع وقت این اتفاق بیفتد. ما هر تحریمی را که بتوانیم اعمال می‌کنیم. یوفا و جهان فوتبال مقابل اقدام ننگین توسط چند باشگاه با انگیزه طمع می‌ایستند. ما متحد هستیم تا مقابل این پروژه مزخرف بایستیم".

این در حالی‌ست که 12 باشگاه متمول اروپا همچنان روی حرف شان ایستاده اند و برگزاری سوپر لیگ اروپا تأکید دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала