اعلام آمادگی اداره هوانوردی ملکی برای پذیرش مسئولیت کنترل میدان هوایی کابل

© Sputnik / Zuhal Sarhadاعلام آمادگی اداره هوانوردی ملکی برای پذیرش مسئولیت کنترل میدان هوایی کابل
اعلام آمادگی اداره هوانوردی ملکی برای پذیرش مسئولیت کنترل میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
اداره هوانوردی ملکی افغانستان برای پذیرش مسئولیت تمامی امور کنترل ترافیک هوایی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره هوانوردی ملکی امروز دوشنبه (19 اپریل)، با نشر یک خبرنامه اعلام کرد که رهبری ادارۀ هوانوردی ملکی طی نامه‌ای به نظامیان ناتو اعلام نموده است که این اداره آمادۀ پذیرش مسئولیت تمامی امور کنترول ترافیک هوایی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی می‌باشد.

این اداره می گوید که انتظار دارد تا اول ماه می سال روان تمامی مسئولیت‌های کنترول ترافیک هوایی (Tower) را به این اداره هوانوردی ملکی انتقال نمایند.

تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر طالبان محور گفتگوهای محب و سفیر هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
ادامه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر طالبان محور گفتگوهای محب و سفیر هند

اداره هوانوردی ملکی تاکید دارد که میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، که 70 درصد خدمات عملیات هوایی سراسر کشور از آن ارایه می‌گردد، به عنوان دروازۀ هوایی افغانسان دارای اهمیت بلند از نظر سیاسی، اقتصادی و امنیتی به شمار می‌رود.

در این نامه همچنان آمده است که اداره هوانوردی ملکی افغانستان پیش از این نیز تجربه‌ی انتقال مسئولیت‌های میدان هوایی احمدشاه بابا در قندهار از نیروهای ناتو به این اداره را دارد که در 10 جنوری سال جاری به‌گونه‌ی عجولانه صورت گرفت.

در نامه آمده است: "اکنون به‌منظور جلوگیری از تکرار چالش مشابه، به‌عنوان نهاد مسئول در این زمینه، خود را پیش‌قدم دانسته تا مسئولیت‌های این میدان را بدوش ‌بگیرد".

این درحالی است که قرار است روند خروج نیروهای ناتو از اول ماه می آغاز و تا ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی پایان یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала