اگر می خواهید پیر نشوید همسر جوان بگیرید

© AFP 2023 / Manan Vatsyayanaاگر می خواهید پیر نشوید همسر جوان بگیرید
اگر می خواهید پیر نشوید همسر جوان بگیرید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
دانشمندان امریکایی سه مرحله پیری و راه جلوگیری آنرا کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، محققین دانشگاه استنفورد ایالات متحده مفهوم پیری روزانه در بدن انسان را به چالش کشیدند و تغییر بدن را از سه نقطه بررسی کردند.

چطور میتوان از پیری جلوگیری کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2020
چطور میتوان از پیری جلوگیری کرد

دانشمندان پلاسمای خون 4263 فرد 18 تا 95 ساله را بررسی کردند. آنها پس از مطالعه حدود سه هزار نوع مختلف پروتئین، به این نتیجه رسیدند که شکل آنها در جریان ده ها سال تغییر نکرده است. اما در افراد در سن 34، 60 و 78 ساله، تغییرات قابل توجهی در سطح پروتئین شان مشاهده شده است.

مطالعه نشان داد که این تغییرات ممکن است با تغییراتی بدن همراه باشد. هنوز دقیقاً مشخص نیست که پروتئین ها یا ترکیب خون دقیقاً چگونه بر پیری تأثیر می گذارد، اما آزمایشات روی موش ها نشان می دهد که انتقال خون از افراد جوان تأثیر مثبتی روی افراد مسن دارد.

در ماه فبروری گزارش شد که دانشمندان جاپانی ادویه پیدا کرده اند که می تواند پیری را متوقف کرده و بدن را جوان کند. ماكوتو ناكانشی، استاد انستیتوت طب در دانشگاه توكیو گفت، استفاده از آن ممكن است طی پنج تا ده سال آغاز شود.

اگر یکی از اعضأ خانواده جوان و دیگری مسن باشد، جلد بدن همسر مسن با تبادل انرژی، حرارت بدن و تماس نزدیک با همسر جوان، پوست بدن، سیستم روانی و عصبی وی نیز بهتر و جوان می گردد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала