Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جزئیات «سوپرلیگ اروپا» با حضور باشگاه‌های معتبر جهان

© AFP 2023 / Joe KlamarКоманды Manchester United и Lask перед матчем
Команды Manchester United и Lask перед матчем - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
جزئیات رقابت‌های سوپرلیگ اروپا که با حضور باشگاه‌های مطرح جهان برگزار می‌شود، مشخص شد.

به گزارش اسپوتنیک، رقابت‌های سوپرلیگ اروپا متولد شده است. این رقابت‌ها که قرار است با حضور باشگاه‌های معتبر اروپایی برگزار شود، مخالفت فیفا و یوفا را به همراه دارد ولی در بیانیه رسمی سوپرلیگ اروپا آمده که آنها مشتاق هستند تا با فیفا و یوفا همکاری نمایند.

لیگ قهرمانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
رنسانس در فوتبال اروپا؛ سوپر لیگ اروپا رسما تاسیس شد

نشریه «مارکا» گزارش داد رقابت‌های سوپرلیگ اروپا در شرایطی آغاز خواهد شد که 12 باشگاه مطرح اروپایی گرد هم آمدند تا موافقت خود را برای تشکیل سوپرلیگ اروپا اعلام کنند و انتظار می‌رود سه باشگاه دیگر نیز قبل از شروع افتتاحیه مسابقات به این رقابت‌ها اضافه شوند.

قالب برگزاری سوپرلیگ اروپا به این صورت است که قرار است 15 باشگاه، سازوکار مسابقات را مشخص کنند و دیدارها با حضور 20 تیم برگزار می‌شود که پنج تیم دیگر بر اساس دستاوردهای سالانه صعود می‌کنند و در فصل بعد بر اساس نتایج فصل گذشته خود انتخاب خواهند شد.

مسابقات قرار است اواسط هفته برگزار شود و همه باشگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات لیگ‌های ملی خود به رقابت به یکدیگر ادامه می‌دهند و تقویم بازی‌های داخلی را که در قلب بازی باشگاهی است، حفظ می‌کنند. مسابقات در ماه اوت آغاز خواهد شد که باشگاه‌ها در دو گروه 10 نفره حضور دارند و در خانه و خارج از خانه بازی خواهند کرد در حالی که سه تیم برتر هر کدام به طور خودکار راهی مرحله یک‌چهارم نهایی می‌شوند.

تیم‌های چهارم و پنجم هر گروه به صورت ضربدری با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا تکلیف هشت تیم مرحله نهایی مشخص شود. با برگزاری رقابت‌های حذفی فینالیست‌ها مشخص می‌شود و در نهایت قهرمان تعیین خواهد شد. در اسرع وقت پس از شروع مسابقات مردان، رقابت‌های لیگ زنان نیز راه‌اندازی می‌شود که به پیشرفت و توسعه بازی زنان کمک می‌شود.

حدس و گمان‌های زیادی در مورد اینکه چه تیم‌هایی در سوپرلیگ اروپا حضور پیدا خواهند کرد وجود داشت که در نهایت مشخص شد 12 باشگاه رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، میلان، آرسنال، چلسی، اینتر، یوونتوس، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام هستند که به عنوان اعضای مؤسس معرفی شده‌اند.

همچنین شیوه‌ی برگزاری این رقابت ها بدین شکل است که تیم ها در دو گروه ده تیمی به رقابت می‌پردازند و سه تیم اول هر گروه مستقیما به مرحله بعد می‌روند و تیم های چهارم و پنجم هر گروه در مرحله‌ی پلی آف برای صعود به دور حذفی با هم به رقابت می‌پردازند.

از نظر زمان برگزاری هم باید گفت که این رقابت ها هم از ماه اوت میلادی آغاز خواهند شد و تا ماه می ادامه خواهند داشت. همچنین این بازی ها در زمین بی طرف انجام خواهد شد. این قوانین برای اولین دوره این رقابت هاست و پس از آن باید دید که چه اتفاقاتی می‌افتد و چه تغییراتی در آن حاصل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала