Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

دلیل غیبت بایرن و پی‌اس‌جی در میان مؤسسان «سوپرلیگ اروپا»

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК "Ростов"
ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ Футбол. Лига чемпионов. Тренировка ФК Ростов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
باشگاه بایرن مونیخ به دلیل قانون 50 به علاوه 1 و باشگاه پاریسن‌جرمن به دلیل این که رییس این باشگاه مالک گروه «بین اسپورت» است و عضو غیر اروپایی کمیته اجرایی یوفا می‌باشد، تا حالا عضویت در سوپر لیگ اروپا را نپذیرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، سوپرلیگ اروپا تورنمنتی با حضور تیم‌های متمول و پرهوادار است که در صورت برگزاری، دنیای فوتبال را با تغییراتی اساسی و جدی مواجه خواهد کرد.

لیگ اروپا Футбол. Лига Европы. Матч Краснодар - Валенсия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
باشگاه‌های حاضر در سوپر لیگ اروپا از اتحادیه باشگاهی اروپا خارج شدند

12 باشگاه بزرگ اروپا به طور مشترک، شرکت در رقابت‌های سوپرلیگ اروپا رو اعلام کرده‌اند. میلان، یوونتوس، اینتر، رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، چلسی، آرسنال، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی و تاتنهام در این لیگ حضور دارند.

فیفا نیز تهدید کرده است که به بازیکنان این تیم ها اجازه حضور در جام جهانی و تورنمنت های بین المللی را نمی دهد.

در این میان چند باشگاه مطرح از جمله پی‌اس‌جی و بایرن مونیخ در میان مؤسسان سوپر لیگ حضور ندارد که غیبت این دو غول اروپا ابهاماتی را ایجاد کرده است.

این دو باشگاه اما به دلایلی که دست آن‌ها را از پشت بسته است، در این لیگ حضور ندارند و در کنار یوفا ایستاده اند.

باشگاه‌های بایرن مونیخ و دورتموند از کشور آلمان به دلیل قانون "50 درصد به علاوه یک" که در زمان تصمیم‌گیری‌های بزرگ قابل اجرا است، تا حالا در این لیگ حضور پیدا نکرده اند و مجبور اند حمایت هواداران خود شان را نیز با خود داشته باشند.

باشگاه پاریسن‌جرمن نیز به دلیل اینکه رییس این باشگاه یعنی ناصر الخلیفی، مدیریت شبکه "بین اسپورتس" را به عهده گرفته و عضو کمیته برگزاری جام جهانی 2022 در قطر است. همچنان این مرد فرانسوی – قطری در سال 2016 عنوان قدرتمندترین فرد فوتبال فرانسه را کسب کرد و در سال 2019 عضو کمیته اجرایی یوفا شد تا به اولین غیراروپایی تبدیل شود که در این سمت قرار می گیرد، تا حالا عضویت در سوپر لیگ اروپا را نپذیرفته و منتظر است تا چه اتفاقی خواهد افتاد.

البته احتمال حضور این دو باشگاه نیز در آینده‌های در رقابت‌‌های سوپر لیگ متصور است اما در حال حاضر به دلایلی که در بالا ذکر شد، در جمع مؤسسین حضور ندارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала