غنی: بیرون شدن نیروهای امریکایی به معنای قطع مناسبات دو کشور نیست

© Photo / ARGغنی: بیرون شدن نیروهای امریکایی به معنای قطع مناسبات دو کشور نیست
غنی: بیرون شدن نیروهای امریکایی به معنای قطع مناسبات دو کشور نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در جلسه کابینه گفته است که خروج نیروهای امریکایی، فصل تازه یی از روابط و همکاری میان این دو کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است محمد اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور افغانستان در نشست کابینه که از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد درمورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفته است که بیرون شدن آنها به معنای قطع روابط میان دو کشور نیست بل فصل تازه یی از روابط و همکاری میان این دو کشور است.

استقبال نمایندگان مجلس از خروج قبل از وقت نیروهای امریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
استقبال نمایندگان مجلس از خروج قبل از وقت نیروهای امریکایی از افغانستان

نشریه ارگ افزوده است که در این نشست، در باره اجرایی و الزامی بودن قراردادها و معاهدات دوجانبه و چند جانبه دو کشور بعد از خروج نیروهای امریکایی، معلومات ارائه شد.
بر بنیاد این خبرنامه، آماده گی قبلی حکومت در خصوص خروج نیروهای امریکایی از کشور با توانمند سازی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در جهت دفاع مستقلانه از کشور و در رابطه به حرام دانستن جنگ در افغانستان توسط علمای کشورهای اسلامی نیز در این نشست بحث شد.
به نقل از نشریه ریاست جمهور افغانستان، بر تدویر لویه جرگه مبنی بر درخواست بی‌طرفی دایمی افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی، تاکید صورت گرفت.
این در حالی است که تنها 17 روز به مهلت خروج نیروهای امریکایی و ناتو از افغانستان باقی مانده است، اما اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه رییس جمهور امریکا نیروهای امریکایی را الی تاریخ 11 سپتمبر سال جاری از افغانستان اخراج خواهد کرد.
پیش از این جو بایدن خروج کامل از افغانستان در تاریخ اول ماه می را «بسیار دشوار» خوانده بود.
از سوی دیگر برخی کارشناسان می‌گویند که دولت بایدن زمان زیادی برای خروج نیروها از افغانستان داشته و با عدم برداشتن هیچ‌گونه گامی در این راستا تلاش دارد با طالبان برای تمدید کوتاه‌مدت حضور شمار محدودی از نیروها در افغانستان به توافق برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала